VEZI AICI TESTUL USERULUI CU SKODA OCTAVIA FACELIFT
Declaraţiile de emancipare ale gamei Skoda Octavia facelift sunt evidente când citeşti lista cu motorizări şi transmisii, DSG-ul fiind disponibil pentru majoritatea propulsoarelor şi a nivelelor de echipare superioare. Noi am mers însă pe mâna bestseller-ului estic 1.9 TDI de 105 CP.
Veteranul motor VW a rămas în genere neschimbat, chiar dacă a câştigat puţin la capitolul rafinament, dar nu îndeajuns încât să îl confunzi. Maşina de test avea o transmisie manuală, cu doar 5 rapoarte. Per ansamblu, Octavia 1.9 TDI oferă puterea de jos, dar se plafonează repede şi nu poţi spune că vei avea parte de senzaţii foarte sportive. Măcar este economică, aşa cum se aşteaptă orice familist, targetul preponderent al acestei maşini.
Acestui motor i se aprope, însă, sfârşitul, cel puţin pe pieţele vestice, urmând să fie înlocuit cu un common rail de 1.6 litri.
Maturitatea acestui model se vede la ţinuta de drum, care este un nemţească, cu un compromis agreabil al suspensiei între confort şi fermitate. Direcţia este comunicativă şi destul de tare, dar nu oboseşte. Frânele sunt foarte eficiente, dozate gradual şi nu îţi dau emoţii în situaţiile la limită.
Ca ţinută de drum, Skoda nu dezamăgeşte şi poziţia la volan este una corectă, fiind potrivită atât pentru călătorii lungi, cât şi pentru promenade urbane. Vizibilitatea este mai bună, favorizată de oglinzile mai mari, care înlesnesc manevrele de parcare. Totuşi, luneta îngustă îi va face pe mulţi să opteze pentru senzorul de parcare în spate.
Un aspect să-i spunem nevralgic al acestui model este preţul. Diferenţa de preţ dintre Skoda Octavia facelift şi Octavia II, cu acelaşi motor 1,9 TDI şi nivelul de echipare Elegance este de aproape 3.000 euro – luând în considerare discounturile practicate, de exemplu, de Porsche Bucureşti Vest 1 pentru modelul dinainte de facelift, care a mai rămas doar pe stoc. Această valoare poate fi considerată măricică dacă vorbim doar de un facelift şi nu de un model nou.
Totuşi, Octavia facelift vine cu două echipări speciale, „de acţiune”, Drive şi Business. Ultima este similară ca dotări cu Elegance, dar propune un preţ mai mic cu 1.000 euro. Dacă ne referim la o echipare intermediară, Skoda Octavia facelift 1,9 TDI Drive are un preţ de 17.123 euro (mai mic decât echiparea similară Ambiente), în timp ce Skoda Octavia II 1,9 TDI Trend (aflată pe stoc) costă cu aproximativ 1.700 euro mai puţin, datorită discountului de 1.500 euro.
Prin această modificare, Skoda arată că nu vrea să mai stea în umbra Volkswagen şi uşor-uşor urcă pe scara ierarhică a emancipării.