Skoda Octavia 1.9 TDI – testul promotor.ro

Autor: Cosmin Iordache 28 ian. 2009 Test drive

VEZI AICI TESTUL USERULUI CU SKODA OCTAVIA FACELIFT

Skoda Octavia facelift - fataSkoda Octavia a fost acel model apreciat în est, a fost acea maşină pe care europeanul mediu şi-o putea permite, plătind tehnologia germană la preţuri ceheşti. Timpul a trecut şi modelul s-a maturizat considerabil în cei aproape 13 ani de istorie. Acest lucru se poate observa mai ales la ultima apărută pe piaţă, Skoda Octavia facelift.

Schimbarea la faţă a însemnat adăugarea a două degete de rafinament peste o reţetă care nu a dat greş până acum.

Prima trăsătură observabilă este operaţia estetică la partea frontală, blocurile optice cu o formă regulată fiind înlocuite cu unele în tendinţele actuale, cu colţurile exterioare superioare prelungite mult în sus şi în lateral. Că tot vorbeam de emancipare, cel mai grăitor exemplu este pretenţioasa semnătură „Octavia” pe lateralul blocurilor optice, destul de vizibilă atât ziua, cât mai ales noaptea. Oare ce o să mai urmeze, poziţii cu LED-uri?

Un alt aspect modificat îl reprezintă grila, inspirată uşor de la Skoda Superb şi mai profilată spre lateral, pentru a pune în valoare noua linie a farurilor. Spoilerul are, de asemenea, un design „a la Superb”, împrumutând de la fratele mai mare proiectoarele adaptive şi priza de aer centrală. Şi modificările observabile de către un ochi neavizat se cam opresc aici, poate doar lămpile spate să sară în ochi prin designul mai rotunjit şi miezul alb unitar.

Skoda Octavia facelift - bordÎn interior, modificările estetice sunt menite să facă legătura cu noul Volkswagen Golf 6, anumite detalii şi comenzi fiind grefate fidel de la compacta Volkswagen – de exemplu comenziile sistemului de climatizare.

O altă schimbare cu care şoferul va intra în contact destul de mult este volanul, mai suplu la exterior, dar mai bombat spre interior. Inserţiile de plastic argintiu împreună cu iluminarea albă a ceasurilor de bord şi verde a consolei centrale aduc un plus de eleganţă. Indicatoarele de bord sunt mai mari, mai vizibile şi mult mai plăcute ochiului, fiind odihnitoare indiferent de zi sau nopate

În rest, lucrurile au rămas neschimbate, maşina beneficiind de acelaşi interior spaţios şi foarte ergonomic cu care Skoda ne-a obişnuit. Mai trebuie, totuşi, menţionat că nivelul superior de echipare vine în premieră cu un sistem audio cu touch-screen, o altă dovadă de poziţionare cu o jumătate de treaptă mai sus pe scara premium. Echiparea specială Drive, cea pe care am avut-o în test, era deservită de convenţionalul afişaj în două culori.

Spiritul practic nu s-a schimbat în niciun fel şi şi habitaclul este generos în spaţii de depozitare, ba chiar au mai apărut câteva suplimentare. Calitatea materialelor a crescut, dar saltul nu este la fel de considerabil ca de la VW Golf 5 la „neoficialul facelift” VW Golf 6, lucru observabil, mai ales, în zonele inferioare ale bordului.

Să ne şi mişcăm cu NOUA SKODA OCTAVIA FACELIFT, dotată cu motorul 1,9 TDI.

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide