Seat Ibiza – Test în RO
Schimbarea radicală în organigrama Seat se resimte la noul model. Astfel, cu numărul patru a crescut considerabil în dimensiuni comparativ cu generaţia precedentă Seat Ibiza , forţând un pic graniţele clasei în care a fost încadrată. Trebuie să ne obişnuim însă cu noile măsuri, pentru că mezinul iberic utilizează noua platformă, inaugurată deja de Skoda Fabia şi care se va regăsi pe viitoarele VW Polo şi chiar Audi A1.
Prima impresie este că Seat a fost mai minuţios schiţată cu o tranziţie între forme plăcută ochiului. Remarcabil este şi faptul că Ibiza pare un melanj foarte reuşit între ultimele elemente din recuzita stilistică a spaniolilor, declarând răspicat că este fratele mai mic al lui sau nepotul lui Altea. “Juniorul” are însă o atitudine mai ştrengărească şi jucăuşă, ilustrând motto-ul "auto emocion".
Partea posterioară este bine croită, păstrând o unitate între proporţii şi forme. Arată foarte fluent atât din treimea laterală, cât şi privită perpendicular, deşi unii pot argumenta că lămpile sunt subdimensionate – şi am constatat asta după îndelungi ochiade aruncate în parcare.
Câteva observaţii se pot face însă. De exemplu, blocurile optice par cam apropiate şi o grilă mai mare s-ar asorta mai bine cu formele amplu stilizate. Apropo de forme sofisticate, linia care străbate lateralul, pornind din apropierea montantului şi pierzându-se în mijlocul portierei din spate dă foarte bine, însă este destul de expusă în parcările aglomerate.