Seat Ibiza
Efectiv am fost nevoit să fac slalom cu privirea în jurul oglinzii pentru a putea citi indicatoarele rutiere. În ciuda uşoarei creşteri a ampatamentului, spaţiul destinat locurilor din spate nu a evoluat semnificativ, dar pot spune că este unul dintre cele mai generoase din clasă, dacă nu chiar cel mai ofertant. Două persoane pot călători lejer pe distanţe mari pe bancheta din spate, în condiţiile în care ocupanţii locurilor din faţă adoptă o poziţie corectă.
Marea surpriză a venit din partea ţinutei de drum a noului model. Noua platformă este extrem de bine realizată, iar plusul de rigiditate se face simţit în modul în care maşina răspunde la un condus ceva mai sportiv. M-am îndrăgostit de propulsorul de 1,6 litri cu 16 supape, care dezvoltă 105 CP. Îi plac regimurile înalte, oferă reprize bune dacă maşina nu este sufocată de greutatea a 4-5 pasageri şi de bagajele aferente.
Totuşi, în viaţa de zi cu zi, nu cred că vor exista plângeri din acest punct de vedere.
Gama de motorizări este completată de două propulsoare pe benzină de 1,2 litri (70 CP) şi 1,4 litri (85 CP) şi de un diesel de 1,9 litri (105 CP).
Marele atu al noului Seat Ibiza este faptul că a reuşit să scape de 50 kg, în condiţiile în care e un model mai mare, mai confortabil şi mai matur.
Ibiza a crescut în dimensiuni, nu-i doar o iluzia optică a primului contact, ampatamentul este mai mare cu 7 mm, în timp ce ecartamentul a sporit cu 30 mm pe faţă şi 33 mm pe spate. Iată, din start, premise pentru un spaţiu interior superior şi un comportament rutier mai bun.
Designul este dominat de o nouă filosofie, Arrow Design. Se doreşte comunicarea unei linii sportive şi agresive. Caroseria e dominată de mariajul unor forme geometrice, a unor muchii care compun fericit partea frontală. Este o caroserie provocatoare şi zveltă, care aduce altceva în segment din punctul de vedere al designului. Impresia de dinamică şi agresivitate este continuată şi de linia laterală a maşinii, în timp ce masivitatea spatelui vine uşor în antiteză cu restul. Finisarea caroseriei şi îmbinarea panourilor contribuie la o imagine de produs matur: nu veţi găsi spaţii dizgraţioase sau lăsate în suspensie pentru a fi revizuite la un eventual facelift.
Aceleaşi comenzi pentru semnalizare, faruri, aceeaşi cutie de viteze, aceleaşi comenzi pentru sistemul audio, amplasate pe coloana de direcţie în partea stângă… Consola centrală este dominată de sistemul audio integrat, care necesită un minim timp de acomodare. Materialele utilizate vin din două epoci diferite: plasticul care îmbracă planşa de bord este moale şi plăcut la atingere, în timp ce, în rest, tot ce găseşti în jur şi pe panourile portierelor este dur.