Aşadar, Nissan Qashqai nu arată a SUV, ci a compactă bună mai degrabă de oraş. Interiorul maşinii este simplist şi spaţios, la nivelul SUV-urilor compacte. Iar comportamentul rutier ne relevă un adevărat temerar în afara şoselelor, precum şi o maşină foarte confortabilă la drumuri lungi, o combinaţie mai bună decât oferă cele mai multe SUV-uri cu preţuri similare.
VEZI PREŢURILE LUI NISSAN QASHQAI 2.0 DCI 4X4
VEZI DOTARILE LUI NISSAN QASHQAI
Vorbind de versiunea de top, preţul de pornire pentru Nissan Qashqai 2.0 dCi 4×4 este de 24.890 euro în varianta de echipare de bază Visia. Vorbim de o sumă foarte competitivă, la acelaşi nivel cu SUV-uri compacte precum:
Nivelul de echipare Visia este suficient de bogat, cu un pachet de siguranţă complet, inclusiv ESP, dar şi dotări de confort mai mult decât mulţumitoare: aer condiţionat manual, radio CD cu bluetooth, cruise control, computer de bord, 4 geamuri electrice şi oglinzi reglabile electric, computer de bord sau jante de aliaj de 16″.
Mergând mai sus, nivelul Acenta costă mai mult cu 1.400 euro, plusând la capitolul confort cu echipamente precum climatizare automată bi-zonă, senzori de parcare, senzor de ploaie, faruri automate, proiectoare de ceaţă sau jante din aliaj de 17 inch. Pentru toate acestea, Qashqai ajunge la 26.290 euro, o sumă care rămâne competitivă prin prisma raportului preţ/dotări.
Modelul de test era în versiunea de echipare de top Tekna, cu un preţ deja măricel, de 30.290 euro, echipamentul îmbogăţindu-se cu dotări exclusiviste, cum ar fi tapiţeria din piele, plafonul panoramic, sistem audio BOSE, pedalier sport din aluminiu, faruri Xenon, geaamuri famurii sau jante din aliaj de 18″. Iar, pentru 900 euro suplimentari, se poate opta pentru sistemul de navigaţie cu touch-screen, care include cameră pentru mersul înapoi.
Chiar şi în această versiune luxoasă, Qashqai rămâne o ofertă mai ieftină decât alte SUV-uri cu dotări similare, care ajung la preţuri în jurul a 35.000 euro. Personal, consider versiunea intermediară Acenta, de 26.290 euro, cea mai echilibrată, atât prin prisma dotărilor, cât mai ales a caracteristicilor maşinii pe şosea şi în afara acesteia.
VEZI DATELE TEHNICE NISSAN QASHQAI 2.0 DCI 4X4
În privinţa consumului, Qashqai 2.0 dCi se dovedeşte decent, consumul mediu în test, pe un parcurs de aproape 1.000 km, atât în regim urban, cât şi extraurban şi pe autostrăzi, fiind de 7,5 litri/100 km. Este mai mare cu circa 1,5 litri decât consumul mediu teoretic, însă nu mi-am propus să menajez maşina. În plus, câteva zeci de kilometri au constat din traseu denivelat, unde am folosit modul LOCK al tracţiunii integrale.
CONCLUZIE
Până la urmă, de ce s-a dovedit Nissan Qashqai o reţetă de succes şi continuă să fie unul dintre cele mai căutate crossover-uri la ora actuală? În primul rând, fiind mai compact, se pretează mai bine utilizării zilnice, fără a pierde din avantajele unei maşini de drum lung. Apoi, interiorul este spaţios, cu un design practic şi are un caracter util normal pentru majoritatea clienţilor.
Marele avantaj îl reprezintă confortul foarte bun al suspensiei, dar şi comportamentul nebănuit de bun în afara şoselelor, mai ales dacă maşina este echipată cu tracţiune integrală. Nu în ultimul rând, preţul competitiv şi un raport foarte bun între preţuri şi nivelurile de echipare ne conduc la concluzia că, într-adevăr, Qashqai este un pachet foarte reuşit.
Prin urmare, Nissan se dovedeşte un adevărat premiant cu această lucrare de olimpiadă foarte reuşită. Probabil acesta este şi unul dintre mtotivele pentru care Qashqai îşi păstrează o cotaţie ridicată şi la second-hand – este, la urma urmei, un Nissan de încredere.
Sunt extrem de curios ce surprize ne va rezerva a doua generaţie. Voi nu?