Cine se aşteaptă ca
Nissan Juke să consume puţin cu această motorizare de 1,6 litri
şi 117 CP, ar trebui să nu aibă pretenţii prea mari.
Consumul mediu teoretic de 6,3 litri/100 km este cam
optimist, chiar şi în cazul în care se merge pe modul ECO.
În scurtul test-drive, Nissan Juke 1.6 a păpat aproape 8 litri/100
km, într-un regim de conducere relativ alert, mai mult în trafic
urban decât la drum lung şi folosit preponderent în modul
NORMAL.
Ceea ce înseamnă o diferenţă ceva mai mare de 1,5
litri/100 km faţă de consumul teoretic – adică o diferenţă
pe care o regăsim şi în cazul maşinilor de clasă compactă având
motorizări similare, pe benzină. În concluzie, un consum rezonabil
pentru acest motor, cei care vor neapărat economie fiind indicat să
se îndrepte spre versiunea diesel.
Dar dieselul înseamnă un preţ mai mare decât al lui
Nissan Juke 1.6, care porneşte de la 15.490 euro
(valabil pentru nivelul de echipare de bază Visia). Un preţ
măricel, veţi spune, chiar dacă dotările oferite sunt mai mult
decât suficiente – atât din punct de vedere siguranţă, cât şi
confort.
Surpriza vine urcând la nivelul de echipare Acenta, care, pentru
numai 1.550 euro mai mult, plusează cu jante din aliaj de 17 inch,
climatizare automată, cruise control, sistem Bluetooth, volan şi
schimbător în piele şi, foarte important, ineditul sistem Nissan
Dynamic Control System. Adică o ofertă aproape demenţială,
câtă vreme poţi face abstracţie de portbagajul mic şi spaţiul redus
pentru pasageri pe banchetă.
Modelul pe care l-am avut la test era în echiparea superioară
Tekna, având suplimentar câteva dotări exclusiviste, cum ar fi
senzor de ploaie, oglinzi pliabile electric, pornire fără cheie,
geamuri fumurii, faruri cu aprindere automată, tapţierie specială
„Premium” sau, ce mi se pare mie cel mai important, sistem de
navigaţie şi cameră de filmat pentru mersul înapoi. Toate acestea
pentru 1.800 euro în plus, ceea ce ne duce la un preţ de
18.840 euro pentru un Juke 1.6 full-option, cu cutie
manuală.
Nu ştiu voi ce părere aveţi, dar, personal, consider că
Nissan Juke vine cu un raport preţ/dotări aproape
imbatabil, în condiţiile unui mix reuşit între o maşină de
zi cu zi şi caracteristicile de semi-căţărător de weekend. Cine
vrea un spaţiu interior mai mare, trebuie să îşi îndrepte atenţia
spre
Qashqai, dar estimez că Juke ar putea face faţă cu
succes chair şi nevoilor unei familii tinere, cu un copil de
maximum 3-5 ani.
VEZI AICI PREŢURILE ŞI DOTĂRILE STANDARD PENTRU NISSAN
JUKE
VEZI AICI DOTĂRILE OPŢIONALE PENTRU NISSAN
JUKE
Principalul atu al lui Nissan Juke rămâne caracterul inedit al
maşinii. Este o maşină neserioasă (în sensul bun al cuvântului), cu
o doză consistentă de originalitate şi care respiră tinereţe prin
toţi porii, pardon, liniile caroseriei şi aspectul interiorului.
Păcat doar că nu se oferă şi opţiunea tracţiunii integrale pentru
acest motor – în schimb, amatorii de confort total pot
alege cutia de viteze automată (pentru 1.200 euro mai
mult).
În concluzie, Nissan Juke 1.6 nu este doar o ofertă foarte bună,
prin prisma originalităţii stilului, a echipării bogate şi a
conceptului reuşit de crossover, ci poate deveni şi o
alternativă pentru o maşină de clasă compactă. Minusurile
ţinând de spaţiul interior sunt clar eclipsate de celelalte
avantaje.
De fapt, Nissan Juke eclipsează cam tot ce e pe piaţă la
ora actuală, sub 20.000 euro. Şi uite aşa, poţi fi
original fără a cheltui sume demne de maşini premium. Ce tupeu!