Scurt test-drive cu BMW 650i Cabrio

Publicat: 24 05. 2011, 15:50

Motorul de sub capota versiunii
BMW 650i Cabrio
este, pur şi simplu, excesiv. Vorbim de un
V8 turbo TwinPower (cu două turbocompresoare), de 408
CP/5.500-6.400 rpm şi cu un cuplu maxim exorbitant, de 600
Nm
, obţinuţi de la o turaţie de numai 1.750 rpm şi care
rămâne constant până la 4.500 rpm.

Date fiind aceste valori, este normal să te temi pentru permis
la fiecare apăsare a pedalei de acceleraţie. Pentru că
orice demaraj sau repriză devin sinonime cu „uragan” sau
„tornadă”, când selectezi modul Sport+
. Totuşi, a nu se
confunda agresivitatea noului 650i Cabrio cu a unui model BMW M. Şi
asta deoarece maşina a fost concepută în spiritul Gran Tourism.

Prin urmare, electronica nu te lasă să îţi faci prea
mult de cap
, din moment ce trebuie să ţii în frâu o maşină
de aproape 5 metri şi cu o masă proprie de peste două tone. Totuşi,
chiar şi la limită, BMW 650i Cabrio demonstrează o agilitate
dezarmantă, câtă vreme reflexele celui din spatele volanului sunt
foarte rapide.

În rest, nu recomand să vă testaţi limitele mai sus de
modul „Sport”, pe care îl consider suficient pentru
momentele când vrei să-ţi laşi adrenalina să zburde puţin
.
În acest caz, motorul este ţinut în ture şi răspunde prompt oricând
se doreşte, reprizele fiind asociate unui sunet baritonal foarte
plăcut, specific BMW.

Suspensia este controlată electronic şi, din nou, deloc
surprinzător, oferă un foarte bun compromis între confort şi
sportivitate
– în modul „Sport”, evident, este
privilegiată sportivitatea, maşina având un ruliu foarte mic, iar
direcţia se întăreşte şi are un feedback foarte bun.

Doar puriştii vor remarca faptul că pare puţin cam
artificială, datorită supra-asistării electronice, dar ca eficienţă
nu ai ce să-i reproşezi
– normal, din moment ce vorbim de
direcţia activă integrală, care permite virarea uşoară a roţilor
spate cu un unghi mic. Este, practic, micul secret al agilităţii
foarte bune a maşinii.

Frânele sunt şi ele excelente, fie că vorbim de
eficienţa în regim normal ori de rezistenţa la oboseală
,
pe un traseu virajat, de pildă. Complexul sistem de control al
stabilităţii reuşeşte să facă faţă cu brio chiar şi în situaţiile
mai puţin fericite, în care frânezi violent şi balansezi maşina în
curbă.

Însă, chiar dacă pachetul tehnic îl face foarte competitiv pe
traseele virajate, terenul predilect al lui BMW 650i Cabrio
rămâne autostrada
. Atenţie, totuşi: graţie cutiei automate
cu 8 trepte, dar şi a cuplului omniprezent, motorul are un răspuns
dezarmant chiar şi pe modul Comfort, reprizele fiind pur şi simplu
foarte rapide. De la 100 la 200 km/h maşina ajunge cam prea repede,
aproape că nu-ţi dai seama când ai depăşit limitele de viteză
acceptabile.

O singură umbră aş putea spune că planează asupra tabloului (dar
este mai mult o semi-critică pe care o vor aduce fanii
sportivităţii la limită): maşina te izolează prea mult, iar
senzaţiile la volanul lui BMW 650i Cabrio sunt o idee cam
diluate
. Pe de o parte, eficienţa a crescut sesizabil, pe
de altă parte „şesarul” de top a pierdut puncte la capitolul
caracter.

Cu excepţia unui sunet al motorului inconfundabil (dar şi mai
puţin intruziv), BMW 650i Cabrio se simte ca aproape orice
alt grand tourism de lux „obişnuit”, omnipotent şi foarte
sigur
. Pachetul tehnologic este foarte complex, dar
„bucătarii” germani nu au mai apelat la acele ingrediente care să
te facă să exclami „DA, este un BMW adevărat!”. Nici măcar opţional
nu ai parte de fiorul de altădată.

Dar, după cum spuneam, extrem de puţini clienţi ar putea trage
şi această concluzie – restul vor fi pur şi simplu uimiţi
şi foarte satisfăcuţi de progresul inginerilor
. Practic,
maşina merge excelent pentru cât de scumpă este.


Cât costă, până la urmă, acest cabriolet de
lux?