Această versiune de top BMW 650i Cabrio porneşte de la
103.664 euro cu TVA (83.600 euro fără TVA). Mult sau
foarte mult? Pentru cum arată, cum se conduce şi nivelul de
echipare standard, îşi merită banii. Dar nu chiar 100% – pentru că
trebuie neapărat să apelaţi la câteva dotări de pe lista de
opţionale.
În primul rând, ar fi păcat să nu dotaţi maşina cu
sistemele de siguranţă şi cu cele de asistenţă dinamică
(direcţia activă integrală şi sistemul Adaptive Drive). După care
nu văd de ce v-aţi mai zgârci la opţionale precum jantele de 20
inch, pielea Nappa, sistemul Head-Up Display, scaunele cu
ventilaţie, sistemul de navigaţie sau sistemul BMW Night
Vision.
Astfel, factura s-ar ridica la circa 130.000 euro, o sumă care
ar fi pe deplin justificată. Să fim serioşi, dacă ai
100.000 euro de dat pe o maşină, îţi permiţi să dai 30% pe opţiuni
ultimul răcnet, nu-i aşa? Obiectivitatea nu prea îşi mai
are rostul la acest nivel, unde alegerea este dictată de mofturi şi
imaginea de marcă.
Interesant, chiar şi la capitolul consum stă bine BMW 650i
Cabrio, anunţând un consum mediu teoretic de 10,7 litri/100 km. În
condiţii reale, consumul se stabilizează în jurul valorii de 12
litri/100 km, o valoare normală pentru o maşină de lux, dar,
practic, destul de mică pentru un V8 de 400 CP. Nu e de neglijat
faptul că un plin de benzină te costă puţin peste 400 ron,
dar îţi permite o autonomie de aproape 600 km.
CONCLUZII
Încerc să intru în pielea unui cârcotaş, dar mi-e greu
să găsesc lucruri de criticat la BMW 650i Cabrio – în
afara faptului că nu fac parte din cercul restrâns al celor care
să-şi permită fără probleme o astfel de maşină. Noul BMW Seria 6
Cabrio este un cabriolet de lux foarte reuşit, dar mult prea potent
pentru România.
Alegerea versiunii 650i este justificată mai mult de
surplusul de caracter pe care îl oferă sunetul motorului
V8, pentru că performanţele excelente ale maşinii vor fi
foarte rar exploatate la adevărata capacitate în România. Oricum,
650i Cabrio este, în sine, o carte de vizită suficientă pentru
proprietar.
Vorbim de o maşină de nota 10, pur şi simplu. Este frumoasă şi
elegantă, este luxoasă şi elevată, este performantă şi sigură, este
extravagantă şi eficientă. Şi, la banii ăştia, pe piaţa noastră
BMW 650i Cabrio reprezintă cam singura ofertă de cabriolet
de lux cu patru locuri care să ofere un asemenea nivel al
sportivităţii şi exclusivităţii.
Dacă precedenta generaţie
BMW Seria 6 Cabrio mi s-a părut destul de greu de digerat ca
aspect exterior,
noul BMW Seria 6 Cabrio reuşeşte cu brio să rezolve toate
criticile, dar, în acelaşi timp, să rafineze plusurile.
Practic, noul „şesar” decapotabil arată ravisant şi poate fi
considerat fără falsă modestie drept etalonul momentului pentru
grand turismele decapotabile cu 4 locuri.
După ce am văzut primele fotografii, am avut pornirea de a
critica puţin farurile, care îmi păreau cam prea banale. În
realitate, însă, designul simplu, dar care inspiră forţă, al părţii
frontale este perfect aşa cum este. Spatele, în schimb, e o
adevărată reuşită, raportat la generaţia pe care o
înlocuieşte – sincer, nu am reuşit să diger niciodată acel
stil masiv.
Însă ceea ce contează cel mai mult în cazul noului Seria
6 Cabrio este silueta deopotrivă elegantă şi sportivă.
Maşina are un profil perfect, fără discuţie. Iar, în mişcare, este
frumoasă. Nu foarte agresivă, nu excesiv de luxoasă, nu
super-rafinată, ci pur şi simplu frumoasă. Aş risca să spun că BMW
650i Cabrio este cel mai frumos cabriolet de lux cu 4 locuri al
momentului.
Interiorul exprimă rafinament şi lux. Combinaţia de piele neagră
şi bej, împreună cu toate ornamentele din aluminiu şi lemn,
te transpun automat într-un univers de maşină luxoasă, dar
şi modernă. Scaunele au o multitudine de reglaje electrice
şi sunt foarte confortabile. Chiar şi scaunele din spate sunt
suficient de încăpătoare, iar accesul nu este foarte greoi.
Displayul sistemului iDrive este cu adevărat mare şi
lizibil, iar blocul de comenzi din dreapta schimbătorului este uşor
de înţeles şi manipulat. Butoanele de pe consola de bord
aduc un aer clasic interiorului, lucru valabil şi pentru ceasurile
de bord (deşi între acestea regăsim un afişaj digital complex şi
high-tech).
Per total, te simţi ca într-o maşină de 100.000 euro, iar,
când decapotezi plafonul textil, sentimentul de vedetă pare
atât de natural, de parcă ar fi o… dotare standard a
maşinii. Până şi portbagajul pare curios de spaţios şi de
util pentru o astfel de maşină. Şi încă un lucru: ca ergonomie,
butoanele nu sunt puţine, dar sunt intuitiv grupate în bord şi pe
tunelul central.
Avea nevoie BMW Seria 6 Cabrio de altceva la exterior şi
interior? Nu cred, pare dedicat celor foarte pretenţioşi
şi, de ce nu, care vor să epateze. În acelaşi timp, însă,
reuşeşte să-şi ţină în frâu opulenţa, demonstrând o discreţie
dezarmantă pentru cât costă.
Ce înseamnă, însă, indicativul 650i?