În România, cel mai ieftin
Audi A7 Sportback are un preţ de pornire de 52.150 euro – e
vorba despre versiunea cu motor V6 pe benzină de 2,8 litri şi 204
CP, dar numai cu tracţiune faţă. Pas. Prefer să dau 10.000 euro în
plus pentru modelul din test: Audi A7 3.0 TDi quattro
porneşte de la 61.249 euro, fiind la acelaşi nivel cu
motorizarea pe benzină 3.0 TFSI de 300 CP. Din nou, prefer dieselul
pentru răspunsul excelent datorat cuplului foarte mare.
Însă pretenţiile costă mult. O configurare serioasă duce
maşina aproape de bariera celor 100.000 euro (tapiţerie
din piele fiţoasă, scaune confort cu ventilaţi şi masaj,
climatizare suplimentară, jante superbe de 19″, centrala MMI cu
navigaţie, trapă şi geamuri antireflex, sistem audio
Bang&Olufsen şi încă vreo câteva dptări de lux).
O sumă la care gusturile nu se prea discută, ci se îndeplinesc.
Eventual cei pragmatici ar putea comenta că ar putea să-şi
cumpere cu aceşti bani o limuzină
Audi A8. Dacă eşti pragmatic şi vrei şofer, e o
alegere mult mai indicată. Însă Audi A7 Sportback e un altfel de
declaraţie: şofer independent, amator de lifestyle, aristocrat,
care vrea să simtă plăcerea de a conduce şi, în acelaşi timp, să
fie gratulat cu mult lux.
Nu mă pot abţine de la a compara Audi A7 Sportback cu noul
Mercedes CLS. Principalul dezavantaj al modelului Audi faţă de
rivalul german ţine de imagine: dacă pe CLS nu ai cum să îl
confunzi cu nimic altceva şi pur şi simplu îţi inspiră lux,
A7 Sportback este o idee prea discret şi poate fi confundat
destul de uşor cu un mult mai ieftin Audi A5
Sportback.
Aşa încât Audi A7 Sportback e un GT de lux pentru cei cu
bani şi care nu prioritizează opulenţa. Dacă eşti genul
care dă 100.000 euro pe o maşină care nu te scoate în evidenţă,
Audi A7 Sportback este demn de luat în seamă. Dacă vrei neapărat
reflectoarele asupra ta, atunci mai bine îţi iei un R8 second hand
la banii ăştia… Pentru că A7 e un aristocrat cu bune maniere,
pentru cei care pun accentul pe valoarea pachetului, nu pe cum te
face să arăţi.
Marele
Audi A7 a fost prefigurat încă de acum
3 ani, la Salonul Auto Detroit
2009, de
conceptul Audi Sportback, o maşină care,
sincer, nu credeam că va ajunge în producţia de serie aproape
neschimbată. A7 se doreşte, practic, un răspuns puţin mai altfel
dat deja celebrului
Mercedes-Benz CLS, care a declanşat moda coupe-urilor cu 4
uşi.
Cei de la Audi probabil şi-au muşcat buzele pentru că nu s-au
gândit ei primii la această denumire de nişă – generaţia Audi A6
din 2001 a fost, de fapt, prima berlină care cocheta cu liniile de
coupe. Aşa că răspunsul dat rivalilor de la Mercedes-Benz mizează
pe o continuare a semi-nişei inaugurate de
Audi A5 Sportback: coupe-ul hatchback
cu 5 uşi.
Din faţă, Audi A7 Sportback este, în primul rând, masiv,
dar şi foarte familiar, forma farurilor şi a grilei de
mari dimensiuni fiind o carte de vizită foarte cunoscută (ba chiar
există riscul, din unele unghiuri, să ai impresia că botul prelung
este al unui Audi
R8).
Spatele mizează, din nou, pe masivitate, dar îţi inspiră
şi o puternică eleganţă. Din imagini, stopurile cam
pesimiste, însă, în realitate, maşina are o puternică
personalitate, ba chiar un aer nobil. Cele două evacuări
proeminente vin să completeze tabloul cu o notă de sportivitate
deloc exagerată, în timp ce eleronul integrat în hayon va suscita
mult interes în mişcare.
Din lateral, Audi A7 Sportback mizează pe filosofia
simplităţii şi a suprafeţei vitrate foarte restrânse. Nu
este deloc greu să confunzi A7 cu A5 Sportback, la o privire
fugară, dar modelul mai mare se detaşează datorită prestanţei. În
plus, se remarcă jantele de 18 inch, cu un design high-tech, dar şi
foarte artistic faţă de ansamblul general relativ clasic al
maşinii.
Per total, Audi A7 este o prezenţă foarte agreabilă
pentru amatorii de maşini luxoase, dar nu te va evidenţia prea mult
în trafic, deoarece nu mizează pe opulenţă, ci pe un stil
aristocratic şi modern. Şi foarte familiar, aparţinând în mod clar
familiei Audi.