9-3 e o serie completă, caracterizată de originalitate în design şi de motorizări interesante. Toată lumea ştie deja că Biopower sunt acele versiuni de Saab care se “hrănesc” cu bioetanol. Păcat că în România nu ai ce să faci cu ele, pentru că nu găseşti combustibilul adecvat.
Dar spiritul Saab nu stă doar în versiuni cu tracţiune integrală, în combustibili alternativi sau în inovaţii tehnice. Linia caroseriei maşinii pe care o vedeţi aici, pe un model 2009 este respectată cu stricteţe de 15 ani. Primul cabriolet Saab de clasă medie din istoria modernă a fost lansat în 1994 şi avea seria 900. Acum s-a ajuns la 9-3 Convertible, construit pe aceeaşi platformă de clasă medie folosită şi de limuzina cu acelaşi indicativ dar cu un caracter aparte.
Din păcate, vremurile mai noi au adus cu ele motoare diesel şi pentru mărci care toată existenţa lor s-au remarcat prin propulsoare pe benzină cu performanţe deosebite. În 1995, strămoşul maşinii din aceste imagini avea motoare exclusiv pe benzină, de la 130 la 185 CP, cu un vârf de gamă de doi litri supraalimentat cu turbo, în doar patru cilindri.
Când spui Saab, spui Turbo şi nu este de mirare că, momentan, toate motoarele care pot echipa un 9-3 Convertible sunt supraalimentate cu turbină.Este şi cazul maşinii din testul nostru, care are sub capotă un 1.9 diesel în patru cilindri turbo de 180 CP, cuplat unei transmisii automate cu şase rapoarte care poate fi găsită în lista de opţionale la un preţ de 1.500 de euro plus TVA.
Când te duci la un showroom Saab, trebuie să te aştepţi să cheltuieşti premium, dar în clipe de criză vei descoperi că acest lucru are altă semnificaţie decât acum un an, să spunem.9-3 Convertible este o maşină pe care nu poţi să o cumperi decât în echiparea Aero şi neapărat cu transmisie automată.
Designul este extrem de original, iar acest lucru se datorează în special ideii de a păstra proporţiile şi liniile tradiţionale. Vorbim în special de un cabriolet cu forme clasice, elegante şi pe alocuri agresive doar graţie unor elemente de design modern specifice mărcii.
Spiritul de care tot vorbeam respiră prin linii şi simţi mirosul pur al maşinii când ajungi la volan. Tabloul de bord al unui Saab reprezintă o imagine pe care nu o uiţi niciodată şi nimic nu trădează faptul că maşina asta este construită pe o platformă împărţită prin tot GM-ul.
Instrumentarul de bord, butoanele, suportul de pahare SF din consola centrală, contactul de pe tunelul median, lumina verde care luminează bordul şi interiorul, toate acestea fac din 9-3 Convertible o maşină cu o personalitate foarte puternică şi cu un spirit care te mişcă sufleteşte la un nivel foarte profund.
Poziţia de condus este corectă, iar scaunele sunt în primul rând foarte confortabile. Soft-top-ul, soluţie pe care probabil Saab nu o va abandona niciodată, indiferent de ceea ce zice lumea în legătură cu hard-top-ul, se pliază-depliază în 20 de secunde.
Operaţiunea este controlată de un buton de pe consola centrală aşezat lângă cel al modului Sport al cutiei automate şi lângă comutatorul Night Panel, o invenţie Saab lansată acum 15 ani, pe seria 900. Botezat iniţial Black Panel, acesta stinge şi dezactivează tot instrumentarul de bord, mai puţin vitezometrul şi gradaţia acestuia.