Renault Trafic – test promotor.ro
Pentru a argumenta această afirmaţie vom face apel la consumul teoretic, dat de producător, al propulsorului diesel de 2,0 litri, motor care dezvoltă o putere de 115 CP la 3.500 rpm şi un cuplu de 290 Nm la 1.600 rpm. Aşadar, producătorul zice că Renault Trafic are următoarele valori ale consumului: urban – 10,2 litri/100 km; extraurban – 7,4 litri/100 km; mixt – 8,4 litri/100 km.
Pe un traseu real de 473 km, care a cuprins traversarea Bucureştiului la oră de vârf, 240 de km de autostradă (Bucureşti – Piteşti tur/retur) şi restul de aproximativ 200 de km condiţii de munte cu urcare accentuată, Renault Trafic a înregistrat un consum mediu de 9,3 litri/ 100 km. De adăugat că maşina a fost foarte încărcată, atât cu pasageri, cât şi cu bagaje.
O simplă operaţie scoate la iveală un cost de persoană de 25,44 lei. Dus-întors. În momentul de faţă, raportul cost/confort pentru o mică excursie la munte este, practic, imbatabil şi nu am reuşit să găsim nici o altă variantă cel puţin comparabilă, din acest punct de vedere, cu maşina de test Renault Trafic Generation.
Preţul de bază al unui Renault Trafic de persoane este de 21.315 euro (TVA inclus) pentru nivelul L1H1, respectiv 22.568 euro (TVA inclus) pentru nivelul superior L2H1. Aceste preţuri sunt foarte bune, dacă ne gândim la caracterul util şi imensul spaţiu pe care îl oferă, ba chiar şi prin comparaţie cu fratele Opel Vivaro, testat la sfârşitul anului trecut.
În urma micului studiu de consum, reiese că maşina este eficientă mai ales pentru persoanele juridice care trebuie să asigura transportul unui număr de maxim şapte persoane, iar nivelul special de echipare Generation asigură prin dotările sale o călătorie foarte confortabilă şi relaxantă.
La un preţ de aproximativ 25.000 euro, Renault Trafic astfel echipat se dovedeşte o investiţie foarte bună pentru flotele de tip "shuttle", mai ales că oferă şi o imagine suficient de diferită faţă de restul "dubelor" de pe piaţă.
În mod uzual, Renault Trafic destinat transportului de persoane are o configuraţie a scaunelor de 8+1, adică trei rânduri de banchete a câte 3 locuri. Generation păstrează doar ultimul rând, aducându-i îmbunătăţiri pentru mărirea confortului. Astfel, cele trei locuri din spate sunt prevăzute cu cotiere, iar profilarea fiecărui loc este relativă.
Fiind o maşină construită pe o platformă tehnică destinată transportului de marfă, pasagerii de pe ultimul rând de scaune vor avea de suferit dacă drumul este plin de gropi, resimţindu-se chiar şi cea mai mică denivelare.
Cum noaptea de obicei la munte este frig, nu mai este nevoie să lasaţi motorul pornit pentru a încălzi habitaclul, maşina fiind echipată cu un sistem de încălzire independent, programabil, marca Webasto. Astfel, puteţi să mergeţi liniştiţi să vă uitaţi la ursul din pădure, la întoarcere maşina este încălzită. Dar, atenţie, dacă abuzaţi, există şanse mari să rămâneţi fără baterie.
Cele două locuri din faţă, al şoferului şi al pasageului din dreapta, păstrează confortul celor din spate. Cele două scaune sunt încălzite, oferind astfel confort în dimineţile reci. În ceea ce priveşte ergonomia şoferului, levierul schimbătorului de viteze este poziţionat foarte bine, iar poziţia cotierei scaunului poate să fie reglată în poziţia optimă.
În schimb, poziţionarea comenzilor pentru ventilaţie, direcţionarea fluxului de aer şi a radioCD-ului nu este tocmai fericită, şoferul fiind nevoit să se "întindă” pentru acţionarea acestora, deci este perturbată atenţia la drum.
Pentru a contrabalansa acest aspect, maşina este echipată cu comenzi audio pe volan, care permit reglarea volumului sunetului şi scanarea posturilor de radio, plus selectarea sursei de redare (CD sau radio).
Într-adevăr, dotările custom aduc un plus mare de confort. Dar oare costurile acestei maşini nu aduc un minus în buzunar?