Modelul nostru de test a fost
versiunea de top Privilege. Sub capotă: cea mai
puternică motorizare diesel disponibilă în România 1,9 dCi
130 CP. Motorul este puternic şi plăcut la utilizare
datorită cuplului de 300 Nm disponibil la 1.750 rpm. La rece,
sunetul specific îşi face simţită prezenţa în habitaclu dar odată
ajuns în temperatura optimă de operare, propulsorului turbodiesel
are un sunet plăcut şi mai rotund decât al motoarelor 1.5 dCi. Cei
130 CP sunt suficienţi pentru o viteză de top de peste 200 km/h iar
acceleraţia până la 100 km/h se face în 9,8 secunde. Cutia de
viteze are şase trepte iar timoneria este precisă.
Asistarea direcţiei este ceva cam uşoară pentru gustul meu
dar în uzul citadin face din manevrele de parcare o joacă de
copil.
La drum, Megane-ul Sport Tourer nu se simte diferit de un Megane
obişnuit. Suspensia este suficient de confortabilă în oraş iar la
drum lung este un automobil excelent pentru a parcurge trasee lungi
pe autostradă.
Modelul testat a venit
în echiparea de top numită Privilege. Aceasta asigură un interior
mai vesel prin folosirea materialelor de culoare
deschisă. Volanul şi o parte din bord sunt de culoare bej
şi acest lucru înveseleşte viaţa la bord. Partea superioară a
bordului este fabricată dintr-un material moale ce se aseamănă cu
suprafaţa unei mingi de baschet. Calitatea finisărilor a
crescut enorm faţă de generaţia anterioară şi se apropie
mult de calitatea pe care o regăsim în modelul de clasă superioară
Laguna. Modelul nostru era dotat şi cu plafon de sticlă din care
prima parte culisează sub forma unei trape. Plafonul vitrat adaugă
un plus de lumină naturală în habitaclu. Sistemul de
navigaţie opţional este uşor de utilizat datorită
joystick-ului amplasat pe tunelul central între cele două
scaune. Displayul este amplasat în partea superioară a consolei
centrale, vizibilitatea este excelentă. Singurul minus este faptul
că acesta nu se poate rabata sau ascunde atunci când navigaţia nu
este folosită. Sistemul „mâini libere” este de asemenea folositor,
nemaifiind nevoie să scoţi cardul de pornire din buzunar.
Uşile se descuie la simpla atingere a mânerului de pe
portieră iar pentru pornirea motorului este suficient să
apeşi butonul de start. Iar când maşina este oprită, portierele se
încuie automat atunci când te-ai îndepărtat câţiva paşi de
automobil. Frâna de parcare automată se adaugă comodităţii celui de
la volan activându-se singură la oprirea motorului şi
dezactivându-se automat la pornirea de pe loc.
Preţul pentru un Renault Megane Sport Tourer 1.9 dCi
este de 18.600 euro. Modelul testat mai avea o serie de
dotări opţionale ce împing preţul de achiziţie la 21.742 euro (TVA
inclus).
Nici o familie de model din gama compactă nu
este completă fără o versiune break. Este alegerea omului
practic care are nevoie de ceva mai mult spaţiu mai ales în zona
portbagajului. Breakurile sunt în continuare destul de
puţin populare în ţara noastră. În Occident este altă poveste.
Acolo este cea mai populară versiune de caroserie de la clasa
compactă până uneori la cea mare. Nu degeaba Skoda a introdus o
versiune combi până şi pentru marele Superb.
Dar să revenim la oile noastre. Sau mai bine zis la Megane Sport
Tourer. Pentru că asta este denumirea pe care francezii de la
Renault au ales-o pentru această caroserie. Nu estate, nu break, nu
combi ci Sport Tourer. Probabil doar consilierii de vânzări Renault
vor ţine minte această denumire, pentru noi tot Megane Break va
rămâne.
Pentru noul Megane, versiunea Sport Tourer se integrează perfect
în gama de versiuni alături de Megane hatchback, Megane Coupe şi
Megane Sedan. Până la venirea anunţatului Megane Cabrio în România,
Megane Sport Tourer este practic a cincea versiune de caroserie din
gamă.
Vizual, Megane Sport Tourer este diferit doar în partea
din spate. În faţă avem acelaşi calandru ceva mai agresiv
inaugurat de noua generaţie Megane. În partea posterioare
designerii Renault au ales o linie fluidă fără linii
drepte. Stopurile sunt acum orizontale faţă de cele
verticale pe care le folosea generaţia anterioară de Megane break.
Noile stopuri arată excelent şi dau un plus de clasă spatelui
foarte fluid afişat de Megane Sport Tourer. În ciuda designului
modern, latura practică nu a avut de suferit. Faţă de un Megane
hatchback, versiunea Sport Tourer are un ampatament cu 60 mm mai
mare. Portbagajul oferă 524 litri iar dacă rabatăm şi
bancheta avem un spaţiu util de 1.600 litri. Spaţiul
pentru bagaje este protejat de o prelată culisabilă iar în
verisiunea de dotări Privilege există şi o plasă de protecţie între
portbagaj şi bancheta spate.