Renault Megane Coupe 1.9dCi – Test în RO
Am testat pe aproape 300 de km un Renault Megane 3 1,9 dCi, de data aceasta în versiunea Coupe, un model care nu cred că are limită de vârstă. Iar asta o observi doar mergând cu el şi văzând cum aproape oricine din trafic, indiferent dacă e tânăr sau nu, întoarce capul după varianta Coupe.
Nici nu mă miră, mai ales că modelul de test avea o culoare inedită, dar şi un design care stârneşte doar opinii favorabile. Nu ar trebui să fii surprins atunci când cobori din maşină şi cineva se arată imediat interesat de modelul pe care-l conduci, dorind evident cât mai multe detalii. Partea frontală şi interiorul nu diferă foarte mult de cele regăsite la Hatcback, ca de altfel nici motorul diesel de 1,9 litri şi 130 CP.
Un aspect important în cazul versiunii Coupe este spaţiul interior, care în mod remarcabil, este suficient pentru persoane care ating chiar şi 1,85 m, precum în cazul meu Eu am putut sta la drum lung pe bancheta din spate chiar şi cu un laptop în braţe, fără să fie prezentă o senzaţie de disconfort.
Un mic minus pentru vizibilitatea în spate din interior, deteriorată destul de mult de luneta minusculă. Dar efortul stilistic merită. În mod ciudat, de pe locurile din spate se poate auzi un zgomot aerodinamic destul de pronunţat, realizat cel mai probabil de eleronul spate montat pe aproape jumătate de lunetă.
Motorul nu ascunde surprize neplăcute, fiind potent şi suficient de silenţios pentru un diesel. Nici la capitolul consum nu stă rău, per total Renault Megane Coupe fiind un model suficient de sportiv cu această variantă de motorizare. Cutia de viteze este bine etajată, dar e clar că nu e gândită în primul rând pentru o utilizare intensivă pe un traseu virajat. Per total, Megane Coupe, cu motorizarea diesel de top, este o sportivă puţin peste medie, plăcerea de a conduce surclasând clar plăcerea de a pilota.
Preţul acestui model, oferit doar în echiparea de top Privilege (foarte bogată) este de 17.950 euro, cu TVA. Dacă sunteţi mofturos şi vreţi o maşină echipată regeşte, lista de opţionale este destul de scurtă, dar cuprinzătoare. Dacă vreţi suplimentar faruri Xenon autoadaptive, scaune electrice, tapiţerie din piele, sistem de navigaţie sau extinderea garanţiei cu 150.000 km, preţul maxim al maşinii ajunge la 23.150 euro.
Adică sub 25.000 euro pentru unul dintre cele mai arătoase coupe-uri compacte ale momentului, super-echipat şi cu un motor care oferă un compromis foarte bun între performanţe şi consum.