VEZI TOT TESTUL PROMOTOR.RO CU NOUL RENAULT MEGANE
Ei bine, pot spune că Renault Megane Coupe arată foarte apropiat de un coupe veritabil şi are un interior potrivit pentru un coupe.
Deci particula "Coupe" din titulatura maşinii are acoperire:
maşina arată suficient de agresiv, dar e şi destul de fluidă pentru a nu-i alunga pe amatorii de eleganţă
forma generală e dedicată celor pentru care stilul şi personalitatea sunt pe primul plan – atât doar că le recomand acestora să evite vopseaua neagră pentru caroserie, sunt mult mai indicate culorile vii
interiorul maşinii este frumos conceput şi este o continuare fericită a stilului exterior – ba chiar am impresia că designerii au conceput interiorul gândindu-se, în primul rând, la o maşină coupe
în spate, caracterul practic este în media a ceea ce oferă un coupe normal, cu menţiunea că o banchetă profilată pentru doar două locuri i-ar fi sporit caracterul rasat
portbagajul este, parcă, mai mare şi mai modulabil decât e nevoie în cazul unui coupe, dar cum să fie acesta un neajuns?
Aşadar, misiunea designerilor este reuşită: Renault Megane Coupe este un magnet în lumea fiţelor "entry-level", fiind o dedicaţie clară pentru tinerii care vor o maşină individualistă şi cu personalitate.
În episodul următor vom vedea contribuţia inginerilor la titulatura "Coupe", precum şi ce înseamnă bugetul în cazul lui Megane Coupe, în această versiune de motorizare de bază.
VEZI TOT TESTUL PROMOTOR.RO CU NOUL
RENAULT MEGANE
După
ce am văzut Renault Megane, versiunea hatchback în cinci
uşi, este puţin deconcertant când vezi că maşinuţa asta simpatică,
având doar două portiere şi o alură dinamică şi relativ nervoasă,
are tot denumirea Megane.
De fapt, francezii au făcut ceea ce am remarcat în primul episod al acestui test cu Megane: au
revenit la ideea primei generaţii, unde versiunea în două uşi era,
practic, un mic coupe, botezat Renault Megane Coach şi care, în
afara botului similar cu al versiunii familiste, era total schimbat
în spate. Acum, francezii au făcut un mic pas înainte şi au
botezat această versiune pur şi simplu Renault Megane Coupe.
Faţă de Megane II în două uşi, noul Renault Megane Coupe
mizează pe un stil dinamic mult mai clar, spatele puternic
plonjat şi „umerii” laţi fiind pe placul oricărui tânăr amator de o
maşină cu look sportiv şi plină de personalitate.
Am un singur amendament referitor la maşina din test: negrul pur
şi simplu nu o prinde! Eu unul prefer acest Megane Coupe
într-o culoare de preferinţă caldă şi aproape ţipătoare,
însă negrul sau gri-ul sau argintiul nu mi se pare că evidenţiază
liniile caroseriei.
De
remarcat modalitatea în care partea frontală a fost făcută să arate
diferit de a versiunii în cinci portiere – spoilerul este
modificat, primind două ornamente din plastic argintiu,
care, cu puţină imaginaţie, arată ca nişte „colţi” şi ascund guri
de aerisire mai mari. Faţă de eleganţa lui Megane hatchbak, soluţia adoptată
pentru Megane Coupe frapează ochiul într-o primă fază, ba chiar are
un mic iz de kitsch de cartier, însă după o perioadă de acomodare,
mai mică sau mai mare, tabloul capătă coerenţă.
Astfel că, privit în oglinda retrovizoare, chiar şi
negru, Megane Coupe are un puternic efect de „dă-te din calea
mea” (sau, dimpotrivă, „te ţine să îmi ţii piept?”). Din
acest punct de vedere, aş spune chiar că îl depăşeşte vizual pe
Megane II la capitolul originalitate.
Spatele
lui Megane Coupe este specific unei maşini puţin pragmatice,
accentul căzând pe un look dinamic, dar, ciudat, nu aşa de
agresiv cum te-ai aştepta. Este adevărat, liniile curbe
lasă loc unei geometrii mai pătrăţoase, dar asta nu este suficient
pentru ca, atunci când eşti în spatele unui Megane, să ai impresia
că maşina din faţa ta e o sportivă. Invariabil, fac o comparaţie cu
spatele lui VW Scirocco, mai impozant, dar nu la fel de
stilat ca al lui Megane Coupe.
Particula „Coupe” are deplină acoperire atunci când vezi
maşina din lateral. Linia superioară coboară destul de
abrupt spre spate, în timp ce linia geamurilor urcă puternic,
suprafaţa vitrată fiind îngustă, iar geamul spate terminându-se ca
o pană. Cred că, dacă maşina ar fi fost mai scurtă, impactul vizual
ar fi fost şi mai puternic, dar realitatea industrială este că
Megane Coupe are aceleaşi lungime şi ampatament ca versiunea în
cinci uşi
Aşa încât înălţimea mai redusă cu 5 cm face din Renault Megane
Coupe un model de sine stătător în gama Megane. În plus,
proporţiile caroseriei fac din acesta unul dintre cele mai
zvelte coupe-uri de pe piaţă, aspectul general trădând în
mică măsură că avem de a face cu o maşină mai accesibilă faţă de un
Audi TT sau Alfa Romeo Brera.
Dar cât de coupe este
Renault Megane Coupe la interior?