Renault Megane 1.5 dCi 105 CP – ep. IV: BUGETUL

Autor: Oraan Mărculescu 14 mai 2009 Test drive

VEZI TOT TESTUL PROMOTOR.RO CU NOUL RENAULT MEGANE

Preturi Renault MeganeIar răspunsul ar fi "nu doar că o păstrează, dar ameninţă serios concurenţa" din punctul de vedere al raportului preţ/maşină.

Aşadar, we have a winner:

  • un look exterior reuşit, nu extravagant, dar care îi conferă o personalitate suficient de marcantă în peisajul auto
  • un interior foarte frumos conceput, lacunele de ordin practic fiind foarte mici – ba chiar aproape insesizabile dacă te interesează mai mult senzaţia stilată şi caldă pe care o oferă habitaclul
  • o motorizare cu un consum rezonabil şi cu performanţe foarte bune – păcat de zgomotul motorului, cam mare, aşa că nu pot estima în cât timp simţul auditiv se va obişnui cu el
  • un comportament rutier în primul rând foarte confortabil, iar apoi sigur şi suficient de dinamic
  • un nivel de dotare surprinzător de bogat, lista de opţionale fiind extrem de scurtă
  • cheltuieli avantajoase de întreţinere şi rulare, care fac noul Megane dCi să intre în concurenţă chiar şi cu modelele tradiţional ieftine ale clasei compacte

Date tehnice Renault Megane 1.5 dCiConcluzia mea finală este că, dacă în celelalte episoade am găsit neajunsuri mai mici sau mai mari, capitolul buget le face pe acestea să pară chiar insignifiante. Per total, Renault Megane 1.5 dCi este o ofertă mult mai reuşită decât am intuit iniţial.

Şi asta nu este totul: importatorul Renalt România mai are un cadou pentru clienţi – până la sfârşitul lunii mai, perioada de garanţie de 2 ani este suplimentată, gratuit, cu încă 2 ani. Deci 4 ani garanţie pentru un Renault Megane 1.5 dCi Dynamiuqe de 15.550 euro… nu e de mirare că dealerii au fost luaţi prin surprindere de cererea care parcă nu are legătură cu perioada de criză.

Va deveni, oare, noul Renaul Megane regele clasei compacte? Nu m-ar mira – dar cred că i s-ar potrivi mult mai bine rolul de regină a acestei clase (puţin cam "răguşită" cu motorizarea dCi…).

Dar nu am terminat cu saga Renault Megane, deoarece în episoadele următoare urmează să ne ocupăm de cealaltă versiune de caroserie, Renault Megane Coupe, cu motorizarea de bază pe benzină, 1,6 16V şi 110 CP.

VEZI TOT TESTUL PROMOTOR.RO CU NOUL
RENAULT MEGANE

Dotari standard numeroaseMaşina Renault Megane hatchback
din test era motorizată cu dCi-ul de 1,5 litri şi 105 CP,
care are un preţ de pornire de 14.600 euro
. Această sumă
este valabilă pentru nivelul de echipare Expression, însă noi am
avut la dispoziţie versiunea Dynamique, pentru care trebuie plătiţi
suplimentar încă 950 euro, preţul de bază al acestei versiuni fiind
de 15.550 euro.

O sumă mai mult decât rezonabilă dacă mă gândesc la exteriorul
plăcut al maşinii. Însă, dacă mă gândesc la interiorul reuşit, suma
aceasta mi se pare mai mică decât m-aş fi aşteptat. Oare maşina de
test era burduşită de echipamente opţionale scumpe?

Nicidecum. Nivelul de bază Expression oferă mult peste ceea ce
te aştepţi de la preţul de 14.600 euro. Iar versiunea Dynamique şi
mai mult – mi-e puţin cam greu să explic surpriza la parcurgerea
listei de echipamente standard.

Cert este că Renault Megane 1.5 dCi Dynamique mi se pare
o ofertă explozivă, cu raportul preţ/echipare poate cel mai
apetisant din clasa compactă
. Doar aruncaţi un ochi pe
lista de echipamente standard şi mă veţi înţelege.

E de lăudat că francezii nu fac compromisuri,
aşa încât beneficiezi standard de patru geamuri electrice (cu
impuls la toate!), proiectoare de ceaţă, radio CD cu MP3, tetiere
active, o baterie de 8 airbaguri (frontale şi laterale pentru cei
din faţă, precum şi airbaguri pentru cap şi în faţă, şi în spate),
centuri de siguranţă cu pretensionare adaptivă şi limitator de
efort, senzori de lumină şi de ploaie, ineditul sistem cruise control, jante de 16 inch din
aliaj, precum şi cunoscutul de acum card „mâini libere”, cu
pornirea motorului de la butonul start-stop.

Deci 15.500 euro cu TVA pentru un motor diesel şi
dotările enumerate mai devreme standard?!
Excusez-moi,
dar, dacă nu aş fi mers cu maşina, aş fi adus în discuţie marmota
şi staniolul…

Lista scurta de dotari optionaleMaşina de test mai
dispunea de câteva dotări opţionale:

  • aer condiţionat automat bi-zonă (175 euro)
  • senzori de parcare spate (250 euro)
  • radio CD MP3 Arkamys 4X30 KML USB (200 euro)
  • vopsea metalizată (250 euro)

Aşa încât maşina din test avea un preţ final de 16.425 euro.
Preţ pe care, personal, îl consider foarte bun raportat la
ceea ce oferă maşina în materie de look exterior, ambianţă
interioară, confort şi manevrabilitate în mers şi, mai ales,
dotările echipării Dynamique.
Într-un fel, acest preţ
merită aplauze, dar mă voi abţine de la această metaforă.

Pentru că e cazul să vedem

cum stăm cu cheltuielile de exploatare şi
întreţinere
.

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide