Renault Megane 1.5 dCi 105 CP – ep. III: DINAMICA

Autor: Oraan Mărculescu 13 mai 2009 Test drive

VEZI TOT TESTUL PROMOTOR.RO CU NOUL RENAULT MEGANE

Butonul de cruise control - plasat ineditIar atunci când te aşezi la drum lung, Renault Megane îţi pune la dispoziţie un cruise control cu o funcţionare inedită. În primul rând, butonul pentru pilotul automat este plasat unde nu te-ai aştepta: pe tunelul median, la baza cotierei centrale. Şi are două funcţii: una pentru cruise control, cealaltă pentru avertizarea sonoră la depăşirea unei viteze maxime prestabilite. O găselniţă care merită atenţie.

Tot din arsenalul sistemului cruise control fac parte şi butoanele de pe volan – deşi, iniţial, încerci să îţi dai seama ce funcţii ale sistemului audio deservesc. Ideea francezilor este uimitor de simplă: de la butonul din stânga selectezi valoarea vitezei de croazieră dorite (cu plus şi minus), valoare care se afişează în partea superioară a displayului alb din faţa ta; de la butonul din dreapta, revii la valoarea setată. Cum adică, revii?!

Simplu. În cazul în care frânezi sau trebuie să accelerezi, sistemul cruise control "iese" de la comandă. Însă, spre deosebire de alte sisteme de acest gen, nu mai trebuie sa accelerezi până la viteza pe care o voiai şi iar să pui în funcţiune pilotul automat – este suficient să apeşi tasta "R" din dreapta şi cruise-controlul aduce maşina din nou la viteza pe care ai stabilit-o înainte. Există chiar şi nişte indicaţii grafice (leduri verzi şi roşii – acestea indică faptul că ai depăşit viteza presetată), dar nu mi s-au părut necesare în acest caz.

Functionare intuitiva a pilotului automatPoate că am zăbovit cam mult asupra acestui sistem, dar, încă o dată, mi s-a confirmat faptul că dotarea cruise control ar trebui să fie standard pe orice maşină. Pur şi simplu contribuie din plin la scăderea nivelului de stres pe şosea.

Ah, că tot vorbim de stres, de zgomotul motorului tot nu scapi. Eventual începe să fie acoperit de cele aerodinamice de la 140 km/h în sus, iar pe la 180 km/h se simte cum dCi-ul se plafonează. În regim normal, 130 km/h este viteza ideală în această maşină, în timp ce menţinerea timp îndelungat a vitezei de 150 km/h înseamnă un disconfort auditiv crescut şi obositor.

De remarcat graţia cu care Renault Megane rulează la viteze ridicate. Amortizarea nu este seacă, precum la maşinile nemţeşti, de pildă, iar trecerea peste denivelări se aude foarte puţin. Chiar dacă suspensia spate nu este independentă, confortul la rulare este peste aşteptări. Deliberat am trecut repede peste şine de cale ferată unde bunul simţ îmi dictează că trebuie să merg ca un melc – suspensia lui Megane a filtrat denivelările aproape superb (mi-am amintit de Citroen C5 şi a sa suspensie Hydractive…).

Dacă mă gândesc la ruliul de pe viraje, nu prea mare, dar mai mult decât sesizabil, acesta este perfect acceptabil în condiţiile unei amortizări atât de bune pe şoselele noastre. Din nou, aportul pachetului "dumuri grele" este însemnat în acest caz şi cred că e o idee foarte bună că Renault România îl oferă în standard.

Renault Megane este foarte placut de condus la drum lung

Prin urmare, ce concluzie am tras referitor la cum merge Renault Megane 1.5 dCi?

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide