Renault Megane 1.5 dCi 105 CP – ep. II: INTERIORUL

Autor: Oraan Mărculescu 12 mai 2009 Test drive

VEZI TOT TESTUL PROMOTOR.RO CU NOUL RENAULT MEGANE

Bancheta spate este normalaCine stă în dreapta, poate să aibă picioare foarte lungi, deoarece are mult spaţiu pentru ele. În rest, poziţia în scaun este cam la fel cu cea a şoferului – confortabilă şi cu un spaţiu mare între cot şi faţada portierei. Oglinda din parasolar este dotată şi cu lumină, deci e clar, printre proiectanţi a fost cel puţin o femeie, responsabilă cu detaliile insignifiante pentru bărbaţi.

Dacă e să luăm în detaliu materialele din Megane şi începem cu plasticul bordului, aici apar nişte controverse. Acesta nu este nicidecum ieftin, însă, la atingere, textura lui nu dă acea impresie de supercalitate pe care o laudă proiectanţii. Nici tapiţeria sau materialele de pe uşi sau plafon nu te gâdilă la orgoliu ca într-o limuzină de lux, dar, per total, habitaclul lui Megane, cel puţin în versiunea Dynamique din test, este destul de departe de impresia de ieftin.

Făcând o comparaţie cu VW Golf 6 şi gândind pragmatic, calitatea materialelor şi a asamblării în Megane este puţin mai jos. În schimb, ca estetică, Megane e mult peste ceea ce oferă germanii, continuând clar stilul elegant al exteriorului.

Cei din spate nu au la dispoziţie un spaţiu excedentar – acesta va fi atuul versiunii sedan. Deocamdată, versiunea în cinci uşi oferă un spaţiu decent pentru genunchi şi doar suficient pentru cap, o banchetă corect profilată, pe care trei persoane stau la fel de înghesuite ca în orice altă compactă. Păcat că lipseşte cotiera centrală, dar dintre scaunele faţă se "cască" un spaţiu de depozitare destul de mare – din păcate, nu are o formă potrivită pentru băuturile celor din spate.

Portbagajul: in total 400 de litriPortbagajul este mai mare decât ai crede la prima privire. Este adevărat, marginea inferioară a hayonului este cam joasă, dar lăţimea de deschidere este foarte generoasă, la fel ca şi spaţiul de 400 de litri care îţi apare în faţă. De fapt, ceea ce vezi sunt doar 370 de litri, însă sub planşeu se mai găseşte un compartiment de 30 de litri, deci patru persoane au suficient spaţiu pentru bagaje la un voiaj mai lung.

Modularitatea este ok, teoretic. Practic, proiectanţii nu prea au acordat atenţie uşurinţei prin care să transformi maşina într-un mic cărăuş. Rabatarea fracţionată a spătarului presupune, în prealabil, rabatarea şezutului, dar şi scoaterea tetierelor.

Pe scurt, dacă ai neapărată nevoie de cei 1.162 de litri maxim, durează ceva să pregăteşti spaţiul. Probabil că versiunea Estate este mult mai adaptată din punct de vedere modularitate.

În concluzie, cât de reuşit este noul Renault Megane la interior?

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide