Renault Megane 1.5 dCi 105 CP – ep. I: EXTERIORUL

Autor: Oraan Mărculescu 11 mai 2009 Test drive

VEZI TOT TESTUL PROMOTOR.RO CU NOUL RENAULT MEGANE

Sigla impunatoare, plasata interesantDacă ne referim la piaţa franceză, noul Renault Megane este o apariţie nici discretă, nici extravagantă, intrând într-un duel cu mănuşi de catifea cu "leul" Peugeot 308, care, de asemenea, mizează pe rotunjimi maturizate.

Dacă ne referim la pieţele nordice, Renault Megane se diferenţiază clar de compactele germane, fiind o alegere foarte bună pentru amatorii de fluiditate şi stil.

Dacă ne referim la piaţa din România… ei bine, aici Renault Megane Sedan face legea. Cel puţin în cazul primelor două generaţii Megane aşa s-a întâmplat, iar cu Megane 3 nu cred că va fi altfel. Aşa încât hatchbackul în cinci uşi Renault Megane 3 va fi zărit sporadic prin comparaţie cu viitorul sedan.

Va fi apreciat şi, cel mai probabil, cumpărat în general de persoane trecute de prima tinereţe, cu preponderenţă femei (ele apreciază cel mai mult caracterul fluid al noului Megane 3), pentru care spaţiul interior excedentar oferit de sedan nu este o prioritate.

Deja un renume in clasa compactaDe fapt, Megane 3 se detaşează de răceala şi pragmatismul teuton, de stilul tineresc al italienilor sau asiaticilor, formele sale respirând… franţuzism. Ar fi imposibil ca rombul care efectiv tronează pe capotă să fie înlocuit de o siglă din afara hexagonului.

În concluzie, francezii au reuşit o treabă foarte bună cu noul Renault Megane 3. Accentul cade pe fluiditate şi un stil relativ sobru, noul Megane fiind chiar discret faţă de generaţia precedentă.

Mai multe detalii şi explicaţii despre exteriorul maşinii, în galeria foto

 

În episodul următor analizăm interiorul vom vedea dacă laudele francezilor referitor la evoluţia calitativă au acoperire.

VEZI TOT TESTUL PROMOTOR.RO CU NOUL RENAULT MEGANE

Uite o întrebare foarte importantă pentru un client care vede în maşina sa nu doar un mijloc de transport, ci una din oglinzile care îi reprezintă personalitatea şi stilul de viaţă. Pentru că, să recunoaştem, maşinile nu mai sunt doar obiecte utile.

În funcţie de preferinţe şi de pragmatism, primul impact vizual cu maşina are un rol foarte mare în decizia de achiziţie a potenţialului client. Prima generaţie Renault Megane a fost o maşină reuşită la vremea ei, reprezentând un pas mare faţă de Renault 19 şi un stil mult mai cald faţă de angularul Volkswagen Golf IV, considerat regele clasei compacte. Nu degeaba, Megane I a devenit cea mai vândută maşină de import pe piaţa germană.

Cele trei generatii Renault Megane, foarte diferite ca design

A doua generaţie a reprezentat un adevărat şoc stilistic: "You love it or you hate it", cam asta comunica Renault Megane II, cel puţin în versiunea hatchback, cu al său spate inedit şi spectaculos. Prin comparaţie, Bangle era considerat mic copil cu noul său stil pentru bavarezi… Indiferent de gusturile estetice, Megane II s-a evidenţiat şi continuă să o facă şi acum în trafic.

Extravaganta inlocuita de fluiditateAşa încât toată lumea aştepta cu sufletul la gură evoluţia revoluţiei. Iar noul Megane revine la un stil mai cuminte, punând accentul pe sobirietate, calm, linii unduitoare, chiar savoare franceză dacă ne lăsăm purtaţi de metafore. Nu vreau să declar acum că designul lui Renault Megane 3 ar fi un poem în mişcare, dar, comparativ cu generaţia precedentă, dar şi cu maşinile din clasă, are o fluiditate impozantă.

Dar nu mai este inedit. Designul versiunii în cinci uşi a noului Renault Megane a renunţat aproape de tot la agresivitate. Cred că aici au avut un cuvânt greu de spus soţiile designerilor, probabil trecute de 30 de ani.

Dar să parcurgem vizual întreaga maşină

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide