VEZI TOT TESTUL PROMOTOR.RO CU NOUL RENAULT MEGANE
Partea frontală creează impresii contradictorii: noul Megane are un puternic aer de Laguna, dar, pentru cei nefamiliarizaţi cu familia francezilor, este o maşină foarte cuminte. În poze. Pentru că, observat în oglinda retrovizoare, botul lui Renault Megane mi-a amintit de prestanţa unor branduri premium germane, ale căror faruri şi apropiere ameninţătoare te obligă parcă să te laşi depăşit.
În funcţie de cum bate soarele, arcul de pe capotă creează un joc interesant de suprafeţe antagonice, cu o geometrie pe care nu am mai observat-o la alte maşini. Totuşi, nu pot spune că maşina este frumoasă. Însă, prin comparaţie, botul lui VW Golf mi se pare banal.
Dacă ne uităm puţin la aripile noului Megane (de data aceasta, nu mai sunt din plastic), avem în faţă o formă cu o geometrie foarte complicată. Rezultatul vizual este că Megane 3 are o parte frontală destul de musculoasă, însă, nu ştiu de ce, îmi vine să mă gândesc la un halterofil balerin… E clar, designerii francezi pur şi simplu se distrează cu liniile.
Partea din spate îmi inspiră tot masivitate, dar şi un fel de deja-vu. Parcă toate liniile converg într-un "V"… de la Vel Satis?! Stopurile şi luneta sunt departe de ineditul lui Megane II, însă blocurile optice de mari dimensiuni, precum şi inscripţia generoasă Megane îi conferă greutate şi seriozitate maşinii.
Fluiditatea este adusă în peisaj de "prelingerea" stopurilor pe laterale, fiind parcă o provocare la adresa pragmatismului germanilor. Totuşi, lateralul versiunii hathcback a lui Renault Megane nu mă dă pe spate.
Poate că faţa şi spatele maşinii pot da naştere unor discuţii pe teme estetice, dar silueta noului Megane se pierde printre celelalte hatchbackuri compacte. Megane II îţi atrăgea imediat atenţia cu a sa lunetă verticală – Megane 3, însă, curge pe lângă tine aproape fără să te surprindă. Cam la fel se întâmpla şi cu Megane I.
Nu pot spune că profilul, cu linia mediană puternic ascendentă spre spate, mi se pare prea dinamic. Este pur şi simplu silueta unei maşini compacte normale.
Deci, până la urmă cât de reuşit arată noul Renault Megane?