Renault Latitude V6 dCi INITIALE – Azimutul confortului

Autor: Constantin Ciobanu 18 mai 2011 Test drive

Aşadar o caroserie elegantă, cuminte, bine proporţionată, al
cărei minus ar putea fi găsit de unii chiar în această discreţie şi
sobrietate. Interiorul este atuul lui Latitude în opinia celor de
la
Renault
. Francezii au dorit un habitaclu care să relaxeze, să
te izoleze de poluarea cotidiană. În primul rând Latitude oferă
spaţiu, mult spaţiu, ceea ce este o premisă pentru confort. Apoi,
în funcţie de nivelul de echipare, poţi regăsi la interior, în
dotarea de serie sau opţional, o serie de „accesorii” extrem de
interesante. Ar fi vorba de sistemul pneumatic cu perne de aer
pentru masajul spatelui, cu mai multe trepte de intensitate.

Un sistem de climatizare tri-zonă cu filtru de carbon
activ şi senzor de toxicitate
care împiedică intrarea în
habitaclu a particulelor poluante. Sistemul de climatizare
mai este completat de un ionizator Samsung Super Plasma bi-mod cu
funcţie Clean sau Relax
. Mai trecem pe listă şi un
sistem audio BOSE. În altă ordine de idei, am
apreciat designul planşei de bord, care este un cocteil de
masivitate şi simplitate. Din punct de vedere ergonomic, nu aş
putea critica ceva, totul aerisit şi cu bun acces, inclusiv la
comenzile de reglare a scaunelor.

Aş fi preferat poate o poziţie ceva mai joasă la volan şi, de
asemenea, un suport lateral ceva mai bun din partea scaunelor, atât
pentru spate cât şi pentru şezut. Şi asta pentru că spaţiul în faţă
este extrem de generos, atât pentru şofer cât şi pentru pasager.
Iar în cazul unui ritm mai alert de condus, eşti nevoit să te mai
sprijini cu genunchiul de consola centrală sau de panoul portierei.
Într-o ţară normală şi curată, în mod cert nu aş fi avut nimic de
reproşat finisărilor interioare de pe consola centrală în negru
lucios, dar cum, la noi, este paradisul prafului… ajungi în
pragul depresiei tot lustruind interiorul pentru ca într-un final
să descoperi că elementele lucioase fie sunt zgâriate, fie mătuite.
Dar cum am spus, maşina nu are nicio vină, în mod cert… ţara.


Şi uite aşa am aflat că Latitude se doreşte un model în
segmentul mediu. Şi apare firesc întrebarea: Şi cu Laguna cum
rămâne? Acesta este modelul care înlocuieşte Laguna? Renault a
decis să atace acest segment cu două modele, două modele cu
personalităţi diferite. Avem Laguna care pune accentul pe
sportivitate, pe dinamică. În România va fi comercializată Laguna
versiunea în cinci uşi şi
Laguna Coupé
. Acum, sistemul
4Control
fiind diponibil şi pe berlină. Şi, astfel, Renault a
creat spaţiu în gama sa din segmentul mediu pentru un model care să
pună accent pe confort. Iar acest model este Latitude.

Un model care, din punct de vedere al dimensiunilor, te
trimite cu gândul la clasa mare, dar în realitate este la limita
superioară a segmentului mediu. Exist
ă o mică „fractură” la capitolul design,
raportat la restul gamei Renault. Latitude este o berlină elegantă,
cu o linie sobră, dar care are prea puţine elemente care să alăture
Latitude gamei Renault din punct de vedere a imaginii de
marcă.

Când iau la test un model nou, urmăresc şi
reacţiile oamenilor din jur. Latitude atrage priviri, dar
privitorii sunt contrariaţi când descoperă că este un Renault. Se
pare că Safrane sau Vel Satis au dispărut oarecum din conştiinţa
colectivă a consumatorului de automobil. Chiar dacă modelele
amintite anterior erau din segmentul mare, am vrut doar să
subliniez faptul că Renault a fost un jucător în liga modelelor
superioare, dar se pare că în ultima vreme gama de modele a
schimbat uşor percepţia asupra constructorului.

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide