Am avut la test un Latitude V6 dCi în echiparea
INITIALE, adică versiunea care mai poate fi accesorizată
opţional doar cu trapă panoramică. Propulsorul dezvoltă 240
CP la 3.750 rpm şi un cuplu motor de 450 Nm la 1.500 rpm.
Propulsorul este senzaţional, iar iniţiativa francezilor de a
asocia acest agregat cu o cutie de viteză automată cu şase rapoarte
este de de lăudat. Cutia este suficient de rapidă în schimbarea
treptelor pentru a nu resimţi vreun gol de putere. Unul dintre
minusuri în cazul acestei motorizări ar fi puterea prea mare pentru
puntea faţă.
În cazul unor acceleraţii puternice, trebuie o mână
destul de fermă pe volan pentru a anula fenomenul „torque steer”.
Problemă care în cazul motorizărilor mai mici nu cred că mai apare,
dar 450 Nm pe puntea faţă disponibili de la 1.500 rpm...
hmmm. În cazul acestei motorizări, direcţia este
electro-hidraulică, ceea ce se traduce printr-un feedback mult mai
bun. Suspensia vine, evident, cu o setare care să favorizeze
confortul. Denivelările şi imperfecţiunile suprafeţei de rulare
sunt filtrate bine, iar în habitaclu, zgomotul de la trenul de
rulare este discret.
O problemă poate fi considerat ruliul amplu, firesc pentru o
astfel de setare a suspensiei, când se rulează ceva mai sportiv.
Latitude nu agreează nici sesiunile de condus sportiv pe drumuri
secundare cu o suprafaţă de rulare ceva mai vălurită. O parte din
acest ruliu ceva mai amplu al caroseriei se datorează şi pachetului
standard de „drumuri dificile”. Un plus şi pentru sistemul
de frânare care are de suportat o masă de 1.730 kg, destul de
andurant. Chiar dacă dozajul pedalei de frână necesită un
minim timp de acomodare. Un alt atuu al acestei motorizări este
consumul, cei 10 litri declaraţi de constructor pentru mediul urban
fiind uşor de obţinut. Renault Latitude, o ofertă interesantă a
francezilor şi o abordare uşor nonconformistă a segmentului mediu
cu două modele.