Renault Laguna 1.5 dci
Motorul turbodiesel 1.5 dci le este bine cunoscut fanilor mărcii Renault, el regăsindu-se în diverse variante de putere pe modelele Clio şi Megane. Acum, Renault a decis să îl introducă şi pe modelul de clasă medie. Noua Laguna avea totodată nevoie de un propulsor entry-level în gama diesel, motorul de 1,5 înlocuind practic vechiul diesel de 1,9, care polua mai mult, era mai greu şi dezvolta aceeaşi putere. Propulsorul 1.5 dci de pe Laguna este capabil de 110 CP la 4.000 RPM şi 240 Nm la 2.000 RPM. Cutia de viteze e manuală şi are şase trepte.
Nu este un propulsor extrem de performant. Pentru a scoate totul din el, trebuie împins la limită într-o manieră nedemnă pentru un diesel. Însă este incredibil de silenţios şi de plăcut la utilizare, mai ales între 2.000 şi 4.000 RPM. Chiar şi de afară sunetul se aude plăcut, şuieratul turbinei fiind mai pregnant decât zgomotul specific motoarelor diesel. Performanţele oferite sunt decente mai ales în oraş, plusul reprezentându-l consumul foarte mic şi emisiile de CO2 de doar 138 g/km.
Ţinuta de drum e excelentă, iar interiorul nu mai are nimic de-a face cu ceea ne obişnuise Renault. Calitatea la interior se ridică acum la standarde aproape germane. Rămâne discutabil aspectul exterior, care însă, după o perioadă de acomodare, nu mai pare atât de ciudat. Preţul este un alt atu al modelului franţuzesc: 19.401 euro cu TVA pentru varianta standard. Trebuie doar să trecem peste complexul de a avea o maşină mare cu motor de 1.500 cmc.