Renault Koleos – Test în Maroc
Din punctul de vedere al echipamentelor care vor putea dota Koleos, noutatea absolută o reprezintă începerea colaborării cu Bose pentru sistemele audio. Este o idee bună, pe care o simți imediat ce activezi sistemul. Dar ai putea să pornești la drum. Indiferent unde vei conduce, vei realiza imediat care este punctul-forte al lui Koleos. Suspensiile independente au fost setate pentru confort, așa că, la fel ca într-o Laguna, pasagerii lui Koleos se vor bucura de o ținută de drum influențată foarte puțin de denivelările drumului. Ruliul este mare în viraje, iar direcția este foarte moale.
Sistemul de tracțiune integrală a fost preluat de la Nissan X-Trail, doar că, în locul comutatorului rotativ, ai un buton pe consola centrală pentru selectarea modului de rulare dorit. Funcționarea sistemului 4×4 este ireproșabilă și, datorită sistemelor de asistare electronică a rulării, există puține pierderi de aderență chiar și în teren accidentat. Koleos va ajunge acolo unde nu a mai ajuns vreodată un Renault. Adică, teoretic, oriunde.
Acesta este produsul global Renault și nu e de mirare că este un SUV. Singurul segment de piață cu o creștere constantă a vânzărilor la nivel european este cel al SUV-urilor și crossoverelor compacte. În plus, Renault rămăsese unul dintre foarte puținii constructori care nu aveau în ofertă mașina-trend a momentului – un 4×4 compact. Koleos nu are de înfruntat doar demonii interiori – clienții amatori de Renault care trebuie să accepte ca primul SUV din istoria lor să fie construit în Coreea, la o fabrică botezată cu numele companiei care produce chiar și cuptoare cu microunde –, ci și modele ca Opel Antara, Ford Kuga, Volkswagen Tiguan, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe sau trio-ul Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 și Mitsubishi Outlander.
Cred că primul lucru la care trebuie să te uiți înainte de a-ți cumpăra un SUV compact este designul. Adică să îți alegi mașina care îți place și care crezi tu că arată bine. Este o mare prăpastie între ceea ce îți place și ceea ce crezi tu că arată bine, iar Koleos poate fi exemplul care confirmă această regulă. Pentru că e mașina care poate să îți placă, dar care, sincer, nu arată foarte bine. E o apariție oarecum ciudată, pentru că se află undeva la granița dintre o caroserie break, SUV, compactă și… ceva. Din cauza acestui “ceva” arată Koleos ciudat. Dar, repet, unii vor putea să interpreteze acest “ciudat” drept “diferit” și asta va fi bine pentru cifrele de vânzări ale mașinii. Koleos este într-adevăr diferit de tot ce a creat Renault până acum și dimensiunile sale exterioare confirmă acest lucru.
Designul indică faptul că direcția pe care a adoptat-o Renault odată cu lansarea noului Laguna va fi păstrată. În afară de instrumentarul de bord, există foarte multe elemente preluate de la Qashqai și X-Trail, pentru că, repet, Koleos este un produs al globalizării construcției de autovehicule. Chiar dacă spațiul are valori bune atât pentru cei care călătoresc în spate, cât și pentru șofer și pasagerul din dreapta, poziția de condus ridică o problemă. Deranjantă, chiar dacă Renault se mândrește cu ceea ce a obținut în această privință. În Koleos, șoferul stă foarte sus.