Renault Grand Espace – test promotor.ro
VEZI TOATE FAMILISTELE DIN TESTUL PROMOTOR.RO
De fapt, toate cele cinci locuri din spate sunt identice, neexistând o banchetă, ci cinci fotolii individuale. Acest lucru îi conferă o modularitate de invidiat, putând culisa şi rabata în funcţie de nevoi. Totul se face prin acţionarea a două pârghii, nu trebuie forţă şi nici prea multă îndemânare ca să le manipulezi. Ceva muşchi trebuie, însă, dacă vrei să le scoţi din maşină, fotoliile fiind destul de grele.
Spaţiul este arhisuficient pentru toţi cei şapte pasageri şi dispunerea locurilor îţi poate lăsa impresia că te afli în avionul personal de şosea. Senzaţia este accentuată şi de desenul avangardist al planşei de bord.
Te urci şi vezi doar un volan suspendat ca o manşă şi un afişaj în vârful consolei centrale. Unde sunt restul butoanelor? Cele ale climatizării sunt foarte inteligent plasate, pe uşa fiecărui ocupant, şoferul deţinând controlul total, iar restul doar setări legate de curgerea aerului şi nu de temperatură.
Pentru că tot am vorbit de spaţiu, să vedem cum se prezintă "cala" avionului nostru. În configuraţia cu şapte locuri, spaţiul pentru bagaje este destul de mic, deci şapte persoane nu prea fac casă bună cu bagajele. În shimb, dacă se renunţă la unul sau mai multe locuri, spaţiul creşte exponenţial şi, pentru că absolut toate scaunele sunt culisabile, nu va fi greu să adăposteşti bagaje voluminoase.
Aşa cum am mai spus-o, volumul încăpător este favorizat de modularitate şi va fi aproape imposibil să găseşti un bagaj căruia să nu îi poţi face loc în Grand Espace. Şi unde mai pui că uneori nu trebuie să sacrifici nici confortul.
Să vedem însă cum se comportă la drum acest model de croazieră.