Renault Clio RS Facelift – Analiză financiară

Autor: Oraan Mărculescu 12 sept. 2009 Test drive

Renault Sport Nu
este nici un secret că în cultura populară este înrădăcinat mitul
conform căruia reviziile şi întreţinerea în general la un Renault
sunt scumpe. Cifrele de mai jos vor infirma însă acest lucru.
Fiind vorba de o maşină sport, reviziile se fac mai des
decât la o maşină obişnuită
, din motive mai mult decât
evidente.

Astfel, la fiecare 10.000 km, posesorul unui
Renault Clio Sport trebuie să se prezinte la revizie pentru
schimbarea următoarelor: ulei, filtru ulei, filtru aer şi filtru
habitaclu. Cost total: 130 de euro, cu TVA.

La fiecare 80.000 de km se schimbă şi
distribuţia şi de aceea lista pieselor schimbate se îmbogăţeşte cu:
kit accesorii şi kit distribuţie. Cost total: 460 de
euro
.

Sigla Renault Sport pe vitezometruIar
la 90.000 de km, în plus faţă de o revizie normală
se mai adaugă şi schimbarea antigelului şi a lichidului de frână,
costul total ajungând la 233 de euro.

Ajungem astfel ca, în 100.000 de km, întreţinerea
maşinii să coste aproximativ 1.617 euro
. Garanţia maşinii
este de 3 ani sau 100.000 de km, dar poate fi extinsă cu 450 de
euro până la 5 ani şi 150.000 de km.

Toate acestea, însă, par infime pe lângă costurile legate de
combustibil, de aproape 10.000 de euro – calculate la un consum
mediu de 10 litri/100 km, cu 1 euro litrul de benzină, pentru
100.000 km.

La toate acestea, am mai putea adăuga şi costurile legate de
asigurări şi taxe de drum, însă acestea variază în funcţie de tipul
posesorului maşinii (dacă este persoană fizică sau juridică).

În final, conculzia este una singură: la 18.140 de euro
Renault Clio RS Facelift este una din cele mai ieftine alternative
dacă vrei senzaţii sportive
, fiind în fruntea
clasamentului dacă vorbim de un raport între preţ şi satisfacţia
adusă.

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide