Te-ai
aştepta ca la o maşină sportivă consumul să nu fie un aspect
important. Este adevărat că, atunci când vorbim de maşini de câteva
zeci bune de mii de euro, un consum mediu de 20 de litri la sută nu
ar fi o problemă financiară pentru cine îşi permite să dea, să
zicem, 50.000 de euro pe maşină.
Însă Renault Clio Sport costă doar 18.140 de
euro şi, cel puţin în România, unde nu poate fi folosită
exclusiv ca maşină de circuit, ci mai mult ca una de zi cu zi, un
consum mare ar putea deveni o problemă improtantă. Nu ai vrea să
dai lunar pe benzină mai mult decât rata pentru maşină. Şi am vrut
să vedem dacă Renault Clio RS se încadrează în acestă categorie. Şi
ne-am concentrat atenţia mai mult pe consum.
Să
începem iniţial cu o serie de teste pe autostradă, cu aerul
condiţionat pornit şi un asfalt semi-ud, la o temperatură
ideală: 15 grade. Iată vitezele cu care s-a mers şi consumurile
obţinute (valorile sunt obţinute ca medie între consumurile
realizate pe aceeaşi porţiune de drum, în ambele sensuri):
Trebuie să precizez, însă, că aceste consumuri sunt
penalizate puternic de cutia de viteze cu trepte foarte
scurte. În trepta a 6-a, de exemplu, la cele 3 viteze de
mai sus, motorul avea aproximativ 2.450, 3.000, respectiv 3.550
rpm.
În oraş, consumurile au variat între două extreme cel
puţin interesante. Atunci când stai în pasajul Lujerului,
la o intersecţie semaforizată în cel mai prost mod cu putinţă, ai o
viteză medie de melc şi mai eşti şi în urcare, trebuie să te
aştepţi la următoarele:
La
o utilizare zilnică în traficul bucureştean, cu folosirea moderată
a motorului, cred că se poate stabiliza consumul pe undeva
pe la 14-15 litri la fiecare 100 km, pentru ca în afară
doar un ritm foarte alert să ardă mai mult de 10 litri la fiecre
sută de km. Pe de altă parte, sunt destul de convins că la stilul
meu de condus aş putea obţine un consum mediu de până în 10
litri/100 km, în mare parte datorită folosirii urbane reduse.
Aşadar, consumul nu prea se apropie de cel oficial, însă rămâne
unul bun pentru o maşină de 200 CP şi este suportabil
financiar pentru cineva care dă în jur de 20.000 euro pe o maşină
sport.
A mai rămas un
singur capitol de discutat:
reviziile.