Renault Clio R27 F1 Team – Episodul 2: Costuri imbatabile
Datele tehnice ale modelului de test, Renault Clio R27 F1 Team:
La capitolul costuri de întreţinere, trebuie să amintim că modelul, fiind unul Renault Sport, are programate revizii la fiecare 10.000 km. Care costă în mod normal 111 euro fără TVA şi cuprind schimbul de ulei şi noi filtre de aer, habitaclu şi ulei. Două excepţii sunt de notat. La fiecare 80.000 km se schimbă kit-urile de distribuţie şi de accesorii, caz în care posesorul trebuie să scoată din buzunar 390 de euro, fără TVA.
Practic, la fiecare 100.000 de km rulaţi vorbim de costuri de 1.482 de euro fără TVA legate de operaţiile de întreţinere. BIne, aici probabil se vor mai adăuga alte consumabile precum plăcuţele de frână sau ambreiajul în cazul în care se abuzează de el.
Toate aceste costuri, însă, pălesc în faţa sumei de bani dată pe combustibil. E adevărat că poţi scoate şi un consum de 7 litri la fiecare sută de km extraurbani, dacă mergi în limitele legale. Dar crezi că poţi? Crezi că poţi să te abţii să nu apeşi acceleraţia până când acul turometrului se apropie de 8000 rpm? Ia încearcă.
Şi o să vezi cum ţi se schimbă consumul într-unul cu două cifre – realist vorbind, consumul mediu care trebuie luat în calcul pentru eventuale estimări de costuri trebuie să pornească de la 10 litri/100 km. Iar, dacă abordezi acelaşi comportament şi în oraş, cu liniuţe între semafoare, o să reuşeşti să ajungi să rivalizezi cu M3 sau Porsche, un consum urban de 20 litri/100 km în condiţii de exces pe pedala de acceleraţie nefiind exagerat.
Trebuie, totuşi, să amintim că R27 F1 Team, cel puţin la mers extra urban, este dezavantajat în privinţa consumului de etajarea foarte scurtă a cutiei, chiar şi pentru treptele superioare. Mai precis, la 4.000 rpm în treapta a 6-a abia ai puţin peste 130 km/h. Iar aici vorbim despre un caz favorabil, pentru că vechiul Clio RS avea trepte şi mai scurte.
Dar detaliile tehnice complete le vedem pe următoarea pagină.