O dată instalat la volanul lui Renault Clio R27 F1 Team, invârţi nerăbdător de cheie. Motorul de 2.0 litri aspirat începe să toarcă uşor, zgomotul de la ralanti fiind acoperit de evacuarea uşor baritonală. În momentul acela uiţi de poziţia de condus uşor cam ridicată sau de maneta schimbătorului de viteze cu o înâlţime considerabilă.
Apeşi rapid pedala de acceleraţie, iar motorul urcă în ture imediat. A-ntâia şi la drum. Cu 197 CP la 7.250 rpm ştii că trebuie să ţii apăsată aşa cum trebuie pedala de acceleraţie pentru a dezlănţui potenţialul propulsorului. Schimbi la 7.500 rpm şi nici nu ştii când ai ajuns la porţiunea de frânare. Acolo unde intră în acţiune un sistem performant, marca Brembo, cu discuri ventilate de 312 mm pe faţă şi 300 de mm pe spate.
Şi am ajuns la intrarea în curbă. Direcţia asistată electric este un pic moale pentru un model sport, însă oferă un feedback acceptabil, fiind suficient de precisă pentru a nu-ţi pune probleme.
Din păcate, maşina de test era dotată cu gume de iarnă, care după câteva curbe luate aproape de limită s-au incins prea mult pentru a mai putea avea o aderenţă cel puţin decentă, chiar dacă afară erau 5 grade.
Potenţialul şasiului Cup este, însă, evident, maşina având nevoie doar de condiţii mai bune de aderenţă pentru a te pune cu adevărat la încercare. Aproape de limită, scârţâitul cauciucurilor are grijă să te anunţe că nu are rost să continui decât dacă vrei senzaţii extreme.
Şi atunci scoţi ESP-ul. Subvirarea, naturală pentru o maşină cu tracţiune, se simte imediat şi poate fi corectată uşor prin luarea piciorului de pe acceleraţie şi o bracare mai accentuată. Dar asta când nu treci de limită, moment în care puţine mai pot fi făcute.
Dar nu este nevoie să exagerezi iremediabil, pentru că toată distracţia e acolo, aproape de limită, când motorul urlă în 7.500 rpm, iar gumele încep să scărţâie pe toată perioadă abordării curbei.
Şi încă o precizare: atunci când spui RS, deci o maşină sport, te aştepţi la o suspensie rigidă. Iar când mai pui şi un şasiu sport, deja te pregăteşti să-ţi cauţi rude compatibile pentru un transplant de rinichi. Dar, spre surprinderea mea, Renault Clio R27 F1 Team este foarte confortabil. Şi când spun asta mă gândesc la unele maşini normale de clasă compactă, care mi-au lăsat impresia că sunt mult mai rigide.
Renault Clio F1 Team R27 se aseamănă, totuşi, cu un model normal de clasă compactă la un capitol: preţul.
Care este acesta, garanţia oferită, costurile de întreţinere şi, cel mai important, dacă merită raportul preţ/performanţe – le puteţi afla, însă, în episodul de mâine.
Dar care crezi că este actualul preţ la promoţie? Şi cât ai fi dispus să dai pe un asemenea model?
Renault Sport ştie să facă maşini, iar acest lucru mai poate fi contestat doar de cei care nu s-au urcat niciodată într-o maşină fabricată la Dieppe. Renault Clio R27 F1 Team este un moştenitor vrednic de hot-hatchurile producătorului francez, ce au făcut istorie de-a lungul anilor. Şi aici amintim doar de Renault 5 GT Turbo, Clio Williams sau Clio 2 RS.
Renault Clio R27 F1 Team este, practic, o evoluţie a versiunii RS, la care s-au adăugat şasiul sport, scaunele sport şi stickerele F1 Team. Şi trebuie să mai amintim şi de "Jaune Sirius".
Nu ştiţi ce înseamnă? Este culoarea disponibilă exclusiv pe modelele F1 Team, ca opţional, şi costă 1.344 de euro fără TVA. Ştiu, veţi spune că este o sumă considerabilă de bani, dar, având în vedere reducerea imensă de care se bucură acest mic bolid, ar putea să-şi facă loc pe lista de opţionale comandate.
Pentru că această combinaţie, de vopsea metalizată cu o tentă de cameleon împreună cu stickerele F1 Team şi jantele "afumate", asigură un impact vizual foarte puternic. Nu mai avem în faţă micuţa citadină de la Renault, cuminte şi drăgălaşă. Ci putem admira un bolid care este considerat de foarte mulţi cel mai bun hot-hatch din clasa mică.
Şi, chiar dacă designul este un aspect extrem de subiectiv, putem afirma că este puţin probabil să nu-ţi placă un Renault Clio F1 Team R27. Ar fi fost interesant un model cu jante de 18 sau 19 inch plus o caroserie cu 5 uşi, care ar fi mărit cu siguranţă numărul de modele vândute. Şi implicit şi expunerea de care ar fi beneficiat un asemenea model.
Partea frontală se diferenţiază uşor de modelul normal prin spoilerul agresiv, noua grilă faţă şi, binenţeles, stickerele Renault F1 Team în gri-ul specific Renault.
Acestea se regăsesc şi pe spoilerul spate cu difuzor integrat, în spatele gurilor de aerisire de pe aripile faţă, dar şi pe plafonul maşinii. Prea exagerat? Poate, dar este un element distinct al modelelor Renault F1 Team.
Iar în interior avem alt detaliu specific de identificare.