Proton Gen 2 – test în RO
În România, marca este puţin cunoscută. Au existat câteva modele folosite de companiile de taxi, dar nu destul de multe pentru a-i crea notorietate. Un lucru este cert: am întors multe capete în zilele când am circulat prin Bucureşti cu un Proton Gen 2 de culoare albă.
Designul exterior este chiar atrăgător, fiind conceput cu ajutorul celor de la Lotus. Proporţiile sunt bine gândite, partea frontală atrage atenţia, iar stopurile cu design futurist aduc aminte de modelele sport ale mărcii engleze Lotus. Per total, linia aminteşte de modelul Mazda 323.
Maşina de test era dotată cu o cutie de viteze automată cu patru trepte. E o cutie de generaţia mai veche, schimbările de treaptă făcându-se cu întârziere. În oraş, cutia se achită bine de sarcina care i-a fost atribuită, însă, în regim de drum lung, utilizarea ei devine un pic dificilă. În cazul unei depăşiri, ea intră greu în modul kick-down, latenţa cu care răspunde comenzilor impunând un pic de obişnuinţă din partea celui de la volan.
Ţinuta de drum e specifică modelelor de clasă compactă, la limită intervenind fenomenul de subvirare. Interiorul este chiar o surpriză. El reprezintă o alternativă la tot ce se găseşte pe piaţă la această oră. Modelul testat era cel mai bine dotat din oferta Proton. Ne-a impresionat interiorul finisat în culori deschise, calde.