Cei de la Suzuki nu se dezmint şi propun noul Suzuki SX4 S-Cross cu preţuri tentante: cel mai ieftin (cu motorul pe benzină şi cu tracţiune doar pe faţă) are un preţ de bază de 16.300 euro – care beneficiază şi de un discount de lansare de 2.000 de euro. Adică sub 15.000 de euro pentru un crossover compact sună foarte bine.
Varianta diesel a lui SX4 S-Cross porneşte de la 19.900 euro în echiparea Comfort şi cu tracţiune 4×2, ceea ce e suficient de convenabil – mai ales dacă ne gândim şi la discountul de lansare. Cea mai bine echipată variantă diesel, în nivelul Elegance Top, costă 24.400 euro, cam la fel cu un hatchback compact diesel la fel de bine echipat.
Cine vrea şi tracţiunea integrală, trebuie să scoată din buzunar minimum 24.300 de euro, deoarece sistemul ALLGRIP este propus doar începând cu echiparea Elegance. Care oferă standard multe dotări, printre care climatizate automată, scaune încălzite, faruri cu xenon sau senzori de parcare.
După cum spuneam înainte, păcat că navigaţia nu e nici măcat opţională (până şi Duster facelift are aşa ceva acum…), iar sistemul automat de oprire/pornire a motorului e disponibil doar pe versiunea de top, care costă 26.000 de euro.
Pentru pretenţioşi, însă, raportul între preţ şi dotări al celui mai scump SX4 S-Cross diesel sigur va fi extrem de tentant. În plus, discountul de 2.000 de euro coboară preţul final la 24.000 de euro, ceea ce e extrem de competitiv pentru un crossover modern, spaţios, foarte bine dotat, cu tracţiune integrală şi cu un comportament dinamic superior.
Cine vrea un SX4 mai ieftin, va avea surpriza să constate că primul SX4 rămâne în producţie, în paralel cu noul SX4 S-Cross. E o decizie interesantă, mai ales în condiţiile în care cel mai ieftin SX4 e cu vreo 6.000 de euro mai ieftin decât cel mai accesibil SX4 S-Cross.
În ce priveşte Suzuki SX4 S-Cross, nu pot spune decât că e un model potrivit la momentul potrivit, care, chiar dacă nu vine cu noutăţi marcante, are cam tot ce-i trebuie pentru a convinge un utilizator normal de crossover-uri accesibile. Ba chiar şi pe un client de hatchback-uri compacte – aşa cum a început să o facă acum câţiva ani Qashqai.