Prim contact cu noul Suzuki SX4 S-Cross diesel. Big Brother, big plan

Autor: Oraan Mărculescu 29 oct. 2013 Test drive

Modelul Suzuki SX4 S-Cross din testul nostru era motorizat de un diesel de origine Fiat, având 1,6 litri şi 120 CP. Un diesel potent, italienii având o bună reputaţie în acest domeniu. Interesant, SX4 S-Cross are şi un motor pe benzină tot de 1,6 litri şi tot de 120 CP…

De la început se remarcă faptul că motorul e destinat celor care nu se grăbesc şi nu debordează de putere când apeşi acceleraţia mai tare, ci se comportă doar normal. În plus, pe displayul dintre indicatoare apare foarte vizibil indicatorul pentru schimbarea treptei, semn că SX4 S-Cross privilegiază condusul economic.

Din fericire, cutia manuală are 6 trepte bine etajate, cele inferioare fiind mai scurte, aşa încât SX4 S-Cross se dovedeşte agil, mai ales în regim urban. La drum lung, depăşirile rapide trebuie calculate din timp… până când descoperi că maşina are şi un mod SPORT.

Mod care poate fi ales de la selectorul dintre scaune, de unde se poate comanda şi tracţiunea integrală. În modul SPORT, schimbarea de atitudine a maşinii este foarte vizibilă, iar cei grăbiţi se pot baza fără probleme pe cei 120 CP, mai ales că schimbătorul are o cursă mai scurtă, care permite schimbarea rapidă a treptelor.

Şi suspensia vine în ajutorul celor grăbiţi, fiind ceva mai rigidă decât mă aşteptam, dar pe şosea nu afectează confortul. Direcţia e departe de precizia unei maşini sportive, dar e foarte confortabil de utilizat chiar şi în regim alert. Într-un cuvânt, noul SX4 S-Cross diesel dă dovadă de mai mult dinamism decât consider că are nevoie un astfel de crossover.

Cum rămâne cu tracţiunea integrală? În mod normal, cuplul este transmis la roţile din spate doar când calculatorul central sesizează tendinţa de derapare a roţilor faţă – deci vorbim de un mod AUTO, în care ”trage” preponderent faţa.

Există, însă, un buton LOCK, pentru blocarea diferenţialului (se poate folosi doar în modul MUD/SNOW), deci situaţiile mai noroioase sau suprafeţele alunecoase nu mai pun aşa emoţii (evident, câtă vreme se ţine seama de limitele de aderenţă ale pneurilor…).

În ce priveşte macadamul, SX4 S-Cross se descurcă, dar e de preferat menţinerea unei viteze mai reduse, din cauza suspensiei mai tari. Zgomotele la lucru ale suspensiei nu sunt prea mari în această situaţie, dar nu m-ar fi deranjat o insonorizare mai bună.

În ce priveşte obstacolele mai mari, maşina necesită atenţie mai mare din cauza distanţei la sol medii – vorbim, până la urmă, de un compromis acceptabil pentru cei care vor mai un comportament mai dinamic pe şosea. În general, drumurile forestiere uşoare sau ieşirile normale la iarbă verde nu-i vor pune probleme lui SX4 S-Cross.

Consumul acestei variante diesel este anunţat foarte optimist: în teorie se cifrează la doar 4,4 litri/100 km (fără sistemul automat de oprire/pornire a motorului, valoarea creşte la 4,6 litri/100 km).

În practică, însă, un regim mixt în care nu am privilegiat economia de combustibil a avut ca rezultat o medie finală de 5,8 litri pe computerul de bord. Nu e deloc rău pentru un motor diesel de 120 CP, mai ales că, în regim urban, nu am depăşit 7 litri/100 km graţie sistemului automat de oprire/pornire a motorului.

Cu alte cuvinte, SX4 S-Cross diesel se dovedeşte decent din punct de vedere al consumului, marele avantaj faţă de primul SX4 fiind comportamentul mult mai bun la drumuri lungi, unde dieselul se dovedeşte performant şi agreabil (cu excepţia zgomotului uşor cam mare la vitezele specifice autostrăzilor).

Cât costă şi ce părere ne-a lăsat Suzuki SX4 S-Cross diesel, PE ULTIMA PAGINĂ

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide