Test drive Peugeot Rifter. Un monovolum dedicat familiei, cu un pronunțat caracter practic

Autor: Marius Vișan 06 dec. 2021 Test drive

Peugeot încearcă să delimiteze versiunile pentru transport de marfă de cele pentru transportul de persoane. Astfel, Partner rămâne versiunea pentru marfă, francezii redenumind Rifter versiunea pentru pasageri, un cuvânt conceput pentru a te face să te gândești la aventuri montane.

Peugeot Rifter este un monovolum destinat familiștilor. Capitolul la care Rifter excelează este spațiul interior, dar, pe lângă acesta, modelul francez oferă dotări atractive și, mai presus de toate, un consum foarte bun.

Noul Rifter este, de fapt, fratele de platformă al lui Opel Combo și Citroen Berlingo. Apariția lui ne demonstrează că piața breakurilor cu acoperiș înalt, să le spunem așa, nu a fost nici pe departe abandonată. Vehiculele comerciale ușoare care au fost adaptate pentru uz familial, devin din ce în ce mai populare în rândul clienților atenți la preț.

Rifter își împarte ADN-ul cu vehiculele din familia PSA și vine o mulțime de elemente stilistice inspirate de la SUV-uri, cum ar fi șinele de acoperiș și linia mai plată a capotei.

Din punct de vedere vizual, Peugeot Rifter se poziționează ca o mașină robustă cu un design care nu trece neobservat pe șosea. În partea frontală, parbrizul mare și grila înaltă și verticală a radiatorului cu leul în mijloc domină aspectul vizual.

Rifter iese în evidență datorită protecțiilor din plastic care îi conferă o notă de off-roader. Modelul de test, fiind vopsit în alb, scoate în evidență foarte bine plasticele negre. Jantele de 16 inchi din aluminiu contribuie și ele la înfățișarea foarte plăcută pe care o emană Rifter printre celelalte mașini.

Partea din spate constă doar dintr-un hayon a cărui margine coboară până jos, dar care nu trebuie ridicat de fiecare dată datorită unui geam spate cu deschidere separată. Rifter are o margine de încărcare joasă și o zonă de încărcare foarte mare

Forma de break cu acoperiș înalt nu este pe placul tuturor, dar are un avantaj clar: în interior există mult spațiu. În primul rând pentru bagaje: capacitatea portbagajului este de 775 de litri. Dacă scaunele sunt rabatate se va crea o podea de încărcare plană. În portbagaj pot fi montate două scaune suplimentare.

Apropo, portbagajul lui Rifter este colosal

Rifter devine un adevărat miracol al spațiului datorită numărului record de compartimente de depozitare din tot vehiculul: în consola centrală, în căptușeala acoperișului, în uși, și nu în ultimul rând în compartimentul pentru bagaje. Pasagerul din față poate avea acces la un spațiu de depozitare mare care a fost instalat în plafonieră.

În spațiul din consola centrală, dintre scaunele din față, se află un spațiu de depozitare incredibil de mare. În el se pot pune fără efort două sticle de doi litri. Cu bancheta din spate rabatată, spațiul de încărcare găzduit de Rifter este foarte generos. Compartimentul este suficient, de exemplu, pentru transportul unei biciclete sau chiar două. Lipsa unei cotiere pe care șoferul să-și sprijine mâna în timpul condusului este unul din minusuri.

Scaunele sunt confortabile atât în față, cât și în spate, datorită tapițeriei ferme, deși cele din spate ar putea avea mai mult suport lombar. Cele două uși glisante sunt practice, facilitând nu numai încărcarea mărfurilor voluminoase, ci și accesul pasagerilor în spațiile de parcare înguste.

Caracterul practic este punctul forte al modelului Peugeot Rifter

Conceptul practic al interiorului preia elemente de la celelalte modele din familia Peugeot. I-cockpit-ul, de exemplu, cu volanul aplatizat în partea superioară și inferioară, instrumentele de bord plasate deasupra acestuia și ecranul tactil de 8 inchi amplasat central. Această configurație funcționează bine pentru modeleul Rifter.

Merită să amintim că lizibilitatea meniului și ușurința cu care poate fi operat sunt printre punctele forte. Așadar, interiorul arată bine și seamănă cu habitaclul unui autoturism, mai degrabă decât cu simplitatea vizuală a bordului unei furgonete.

Sub capota modelului testat s-a aflat noul motor diesel de 1.5 litri BlueHDI care produce 100 de CP și un cuplu de 250 Nm. Unitatea cu 4 cilindri are o funcționare lină. Motorul este amplasat foarte jos pentru a avea un centru de greutate cât mai jos, lucru care favorizează comportamentul în viraje. Cu toate acestea, sportivitatea nu este elemenul cheie al lui Rifter. Mașina are nevoie de 12,5 secunde pentru a face sprintul 0 – 100 de km / h. Viteza maximă este de 170 de km / h.

Un rece – una caldă: Transmisia manuală cu 5 trepte – un consum foarte bun

Pentru versiunea cu transmisia manuală, acțiunea de schimbare a treptelor de viteză este greoaie și neplăcută la început, dar aceasta devine destul de fluidă odată ce ajungi să te obișnuiești cu ea. Cu toate acestea, de multe ori, am resimțit nevoia unei cutii automate, mai ales în traficul bară la bară din oraș. Suspensia absoarbe foarte bine denivelările, însă trecerile peste gropile mari fac ca șasiul să vibreze iar suspensia să fie destul de zgomotoasă.

Un lucru foarte plăcut a fost consumul. Mașina nu a depășit 6,2 litri de motorină în regimul de condus mixt (urban + autostradă). Totodată, rezervorul de o capacitate de 50 de litri te va face să treci destul de rar pe la benzinărie.

Peugeot Rifter oferă siguranță de patru stele

Peugeot Rifter a primit în anul 2018 patru stele din partea Euro-NCAP la testul de impact. În timp ce protecția pasagerilor adulți aceasta este foarte bună, cu un rating de 91%, iar cea a copiilor de 81%, dar Rifter are nevoie de îmbunătățiri la capitolul protecția pentru alți utilizatori, cum ar fi pietonii și bicicliștii  unde scorul a fost de doar 58%.

Peugeot Rifter se conduce foarte ușor și arată un pic mai interesant decât predecesorul său. Cu habitaclul său inteligent, confortabil, încăpător și configurabil, ar trebui să facă viața foarte ușoară familiștilor cărora li se adresează. Un alt aspect important ar fi prețul. Modelul testat de noi costa 18.258 de euro (fără TVA) și 21.727 de euro (TVA inclus).


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: ProMotor


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide