Peugeot 308 THP

Autor: Dragoş Băltăţeanu 25 iul. 2008 Test drive

Peugeot are o lungă tradiţie în domeniul hot-hatch-urilor. De ceva vreme, însă, acestea au devenit foarte soft. De la modelul 205, nu a mai apărut un hot-hatch adevărat în oferta Peugeot. Au existat modele apropiate, ca 206 RC şi mai recent 207 RC, ultimul dotat cu acelaşi motor precum cel mai nou reprezentant hot Peugeot: 308 THP 175 CP.

Deşi deocamdată nu se află în oferta importatorului autohton, 308 THP 175 CP e cel mai puternic 308 din gamă. Este vorba de motorul de 1,6 litri turbo dezvoltat împreună cu BMW. Pe lângă versiunea de 150 CP, disponibilă deja pe 308 şi 308 SW, există şi varianta de 175 CP. Nu avem de a face cu un hot-hatch real, ci mai degrabă cu o versiune “călduţă” a modelului. Poate cel mai bun termen de comparaţie este vechiul model Ford Focus ST, care dezvolta 170 CP. Era un compromis între un automobil sport şi o versiune normală a modelului.

Motorul de 175 CP este deja disponibil în România pe fratele mai mic al lui 308, 207 RC. Pentru 19.000 de euro cu TVA, poţi cumpăra un 207 în trei uşi cu elemente de design sportive şi 175 CP sub capotă. Acelaşi motor turbo şi-a făcut debutul şi pe modelul de clasă compactă 308. Nu este vorba despre un model special, noul motor fiind disponibil atât pe versiunea în trei uşI, cât şi pe cea în cinci uşi. Pe anumite pieţe, noul model poartă acronimul GT, dar nu şi în Franţa şi, probabil, nici în România.

Modelul Peugeot 308 THP 175 CP se deosebeşte totuşi de restul gamei prin calandru şi prin eleronul amplasat pe haion. De asemenea, se pot comanda jante mari de 18 inci, cu un design special pentru această motorizare. Mai mult, noua motorizare este asociată unei cutii de viteze cu şase trepte total nouă. Mult mai precisă în ceea ce priveşte cursa levierului, această cutie face parte dintr-o lungă serie de surprize plăcute.Am testat noua motorizare pe un Peugeot 308 în trei uşi. Drumurile virajate din Sardinia au fost locul de joacă ideal. Încă de la primii kilometri, faptul că noul motor este unul reuşit a devenit evident.

Colaborarea cu BMW a dat roade bune, 1,6 THP-ul dovedindu-se puternic şi elastic, iar lag-ul turbo inexistent. Practic, motorul “împinge” fără nici o problemă de la 1.500 RPM şi urcă neobosit până în zona roşie a turometrului. Cuplul maxim de 240 Nm este menţinut constant între 1.600 şi 4.500 RPM. Pe lângă propulsorul excelent, noul 308 de 175 CP oferă şi o serie de alte surprize.

Direcţia este precisă şi comunicativă, volanul a devenit mai gros, iar servoasistarea este destul de grea pentru a o oferi un feeling plăcut. Scaunele au o tentă sportivă şi garantează o bună susţinere laterală. Pedalele de metal perforat şi levierul metalic al schimbătorului de viteze completează la interior un tablou fericit.

La minusuri trebuie trecută vizibilitatea pe viraje, mai ales pe cele de stânga, unde montantul de dimensiuni impresionante jenează puternic vizibilitatea. De asemenea, putem critica aspectul exterior prea cuminte. Un 308 de 175 CP nu iese în evidenţă decât pentru un ochi antrenat. Nu există evacuări duble şi nici alte elemente care să îţi atragă atenţia. Jantele de dimensiuni apreciabile, priza mare de aer din spoilerul faţă şi eleronul discret sunt semnătura acestui model.

 Peugeot şi-a dorit o sportivă cuminte, cu care posesorul ei să poată trăi zi de zi, şi a reuşit să o creeze. Nu-i un hot-hatch, ci, în cel mai bun caz, un “warm”-hatch. E o alternativă interesantă pentru un VW Golf 1,4 TSI 170 CP sau un Opel Astra 1,6 Turbo 180 CP. Golf-ul este însă un pic mai performant, dacă punem cifrele cap la cap. Preţul cu care va veni 308 THP 175 CP va fi hotărâtor pentru viitorul client. Aşteptăm cu interes!

 


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Tags:



Comentarii
Inchide