Nu este o maşină pentru cei care doresc să epateze,
chiar şi în cazul lui 911 Cabrio. Este o maşină matură, un model
care a ajuns la un nivel de rafinament din punct de vedere tehnic
remarcabil. Este o maşină care obligă la o relaţie, la un
parteneriat cu cel de la volan. Oferă satisfacţii dar trebuie să
ştii cum să le obţii, altfel va fi o formă care te va domina şi
care va cuceri audienţa. O maşină pe care o recomand unui interval
de vârstă cuprins între 35 de ani şi 50. La cei 33 de ani ai mei o
admir dar recunosc că încă nu mă calific pentru personalitatea
ei.
Motor |
|
Tip |
6 boxer |
Cilindree |
3.614 cmc |
Putere maximă |
345 CP/ 6.500 rpm |
Cuplu maxim |
390 Nm/ 4.400 rpm |
Transmisie |
|
Tip, nr. Rapoarte |
PDK, 7 trepte |
Dimensiuni şi mase |
|
Masă proprie |
1.530 kg. |
Lungime/Lăţime/Înălţime |
4.435 x 1.808 x 1.310 mm |
Ampatament |
2.350 mm |
Capacitate potrbagaj |
135 litri |
Capacitate rezervor |
64 litri |
Performanţe |
|
Acceleraţie 0-100 km/h |
4.9 secunde |
Viteză maximă |
289 km/h |
Consum mediu |
9.9 litri/ 100 km |
Buget |
|
Preţ de bază cu TVA |
100.930 euro cu TVA |
Preţ model testat cu TVA |
nc |
Destinul a făcut să ne întâlnim iarăşi în această
primăvăra. Ingredientele au rămas în mare aceleaşi dar fiecare în
parte definite de alte seturi de valori. Hai să luăm la descusut
acest 911 Cabrio. În primul rând avem în faţă un
facelift al modelului, nu unul radical ci chiar unul discret.
Oricum în cazul lui 911 nu putem vorbi de evoluţii radicale la
nivelul designului. Este un facelift firesc la mijlocul
carierei unui model. 997, codul intern pentru şasiu a rămas
neschimbat.
La nivel exterior se remarcă o uşoară asemănare la partea
frontală cu Boxster, poate unul dintre singurele minusuri ale
maşinii, o uşoară diluarea a imaginii clasicului 911. Se remarcă,
la facelift, deasupra prizelor de aer frontale două benzi
subţiri de „sticlă” care ascuns LED-uri menite a deservi luminile
de zi – daytime running light, luminile de zi pot fi
stinse. În acelaşi bloc optic sunt integrate şi luminile de
semnalizare. Oglinzile laterale au crescut uşor în dimensiuni
pentru a corespunde noilor norme europene şi aduc un plus de
vizibilitate.
La exterior mai trebuie menţionată redesenarea grupurilor optice
spate, adoptarea tehnologiei LED pentru întreg blocul, inclusiv
pentru semnalizări. Interesant este că pentru 911 Carrera avem o evacuare dublă, cu finale
generos dimensionate, pentru Carrera S Porsche oferă o evacuare cu
patru guri în timp ce pentru 911 Turbo se revine la evacuarea dublă. La
interior schimbările sunt minore, doar un proprietar de 911 va
remarca diferenţele. Acestea constau în eliminarea
spaţiilor dintre butoanele amplasate pe consola centrală.
De asemenea unitatea centrală se laudă acum cu funcţia touch
screen. Şi cam atât. Pare puţin, dar când este vorba de 911 nu îşi
permite nimeni experimente. Este o caroserie atemporală, şi
inevitabil poate una dintre cele mai sadice teme pentru designeri
când vine vorba de a schimba ceva. Este ca şi cum umanitatea şi-ar
propune să găsească o nouă formă pentru un ou.