Opel Insignia test drive – Episodul III: La drum

Publicat: 18 01. 2009, 13:50

VEZI TOATE INFORMATIILE DESPRE TESTUL CU OPEL INSIGNIA

Trebuie menţionat, însă, că Opel Insignia are personalitate dublă. Prima răspunde la numele de Tour şi se activează prin intermediul unui buton amplasat central pe bord. În acest mod, suspensia este profilată pe confort, cenzurând asperităţile şoselei, direcţia este docilă, iar unitatea ECU răspunde raţional, punând pe primul plan rularea lină şi economia de combustibil. Acest mod invită mai degrabă la calm şi este ideal pentru călătoriile lungi, fiind foarte bine asortat cu sistemul cruise control.

Alter ego-ul lui Opel Insignia este modul Sport. O dată armat, acesta întăreşte suspensia şi direcţia şi lasă deoparte preconcepţiile despre economia de combustibil. Cele mai evidente trăsături ale modului Sport sunt pigmentarea ceasurilor în incitantul, dar cam obositor noaptea, roşu şi răspunsul mai prompt al acceleraţiei.

Simpla comutare între Tour şi Sport, fără a călca mai mult pedala, împinge acul vitezometrului cu o gradaţie la dreapta, adică cu 10-15 km/h. Cutia de viteze are şase rapoarte şi, indiferent de modul în care se rulează, are o etajare destul de scurtă şi în cazul schimburilor în treptele inferioare se manifestă destul de brutal.

Deşi numitorul comun rămâne confortul, setarea diferită a suspensiei se simte, mai ales pe suprafeţele uşor vălurite şi în viraje. Tot în viraje, direcţia oferă mai mult feedback şi este o idee mai grea. Ruliul este la cote acceptabile în ambele moduri, dar cele 1.500 de kg nu fac din Insignia un exemplu de agilitate în curbe. Scaunele oferă un suport lateral mediu, putând fi mai proeminent profilate şi pentru cei mai puţin corpolenţi.

În ciuda gabaritului mare, pe frânare modelul stă foarte bine şi oprirea se realizează gradual în condiţii de siguranţă. ABS-ul intră destul de târziu, dar traiectoria se păstrează uşor, fără înclinări spre stânga sau dreapta.

Cât de mare este saltul lui Opel Insignia faţă de Vectra?