VEZI TOATE INFORMAŢIILE DESPRE TESTUL ÎN PREMIERĂ CU OPEL INSIGNIA!
Partea posterioară a lui Opel Insignia ilustrează cel mai bine schimbarea de 180 de grade între cele două modele. Vectra a mers pe simplitate şi masivitate, cu blocuri optice cu design liniar, muchii drepte şi o curbură uşoară a liniei portbagajului. Singurul element plantat ca să rupă monotonia a fost acea baghetă cromată. La Insignia, sclipitorul element este de asemenea păstrat, dar escaladează mai mult portbagajul şi, de data asta, înglobează noua siglă Opel.
În schimb partea posterioară este flamboiant desenată, fiind în antiteză totală cu platitudinea fundului de la Vectra. Formele fluide se întrepătrund şi par oarecum înghesuite, toate elementele tinzând spre nervura centrală.
Lămpile spate au o formă romboidală şi se mulează mult spre lateral. În mijlocul lor, un trapez luminos apare de fiecare dată când apeşi pedala de frână. Poziţiile, la fel ca şi în faţă, descriu un bumerang în colţul de sus. Stopurile simple sunt acum doar istorie pentru familistele Opel..
Un element interesant şi uşor simpatic, amintind de o coadă de răţuşcă, este eleronul,care porneşte dinspre lateral şi se înalţă în mijloc în punctul cel mai înalt, deasupra siglei. Această soluţie îşi dovedeşte logica dacă priveşti din lateral, compensând linia puternic descendentă. Spre deosebire de Vectra, unde spatele nu prezenta o continuitate cu partea frontală, Opel Insignia se dovedeşte mai unitar gândită, aceleaşi forme fiind predominante.
În concluzie, avem un candidat serios la chipeşul clasei, aspectul fiind unul din atuurile sale de bază. Dacă luăm în calcul şi precedentul model Opel Vectra, putem spune că designerii şi-au luat treaba foarte în serios şi spusele lui Mark Adams sunt pe deplin acoperite.
În episodul următor vom vorbi despre o altă latură unde Opel Insignia a suferit schimbări majore faţă de Vectra, interiorul.
VEZI TOATE INFORMAŢIILE DESPRE TESTUL ÎN PREMIERĂ CU OPEL INSIGNIA!
"Opel Insignia va fi o maşină la bordul căreia şoferul se va simţi mândru", aşa declara şeful departamentului de design, Mark Adams, acum patru ani. O afirmaţie curajoasă la vremea aceea, ţinând cont că Opel Vectra nu a fost tocmai modelul care să alimenteze ego-uri la vremea sa. Timpul a trecut, Opel Insignia a devenit Maşina Anului 2009 şi, punând faţă în faţă trecut şi viitor, spusele designerului se adeveresc.
Designul lui Opel Insignia poate fi caracterizat drept "în ton cu timpurile", de parcă cei care au creionat schiţele au avut un glob magic cu care au văzut în viitor. Forme fluide, siluetă à la coupe cu patru uşi, crom, grilă impozantă, LED-uri, toate fac parte din arsenalul noului model din Russelsheim. Sau cei de la Opel au sustras schiţele rivalilor şi au răspuns cu aceleaşi arme. Saltul este şi mai mare dacă privim precursorul său: în timp ce Insignia sună şi arată pretenţios, Vectra a fost un model pe care îl puteai cataloga dintr-o singură privire şi numi dintr-o singură suflare.
Blocurile optice au siluetă de paralelogram alungit şi LED-uri în formă de bumerang în colţul sus din exterior. Această reţea de LED-uri constituie, de fapt, luminile de poziţie. Grila este generoasă, integral cromată şi găzduieşte în centru noua siglă 3D a mărciii. Capota are nervuri proeminente, un profil bombat şi se prelungeşte destul de sus spre linia parbrizului. În colaborare cu consola lungă, aceasta are rolul îmbunătăţirii siguranţei pietonlior la impactul frontal. Bosajele sunt evazate şi adăpostesc roţi cu jante de 18 inchi, care, în cazul modelului testat, dau o puternică impresie de sportivitate.
O privire aruncată în trecut, adică la vechea Vectra, ne demonstrează, că, din punct de vedere estetic Opel Insignia a făcut mulţi paşi. Opel Vectra a trecut de la inexpresivitatea iniţială a farurilor pătrăţoase şi formelor trase din echer la mima zîmbitoare şi mai fluidă a faceliftului inspirat de Opel Astra.
Singura trăsătură comună, care poate fi invocată, este forma trapezoidală frontală care integrează grila şi priza de aer din spoiler. În rest, Insignia se rupe destul de mult de trecut şi, într-un fel, se dezice de imaginea actuală Opel, având influenţe nord -americane – dacă în locul cercului tăiat de fulger ar apărea siglele Buick sau Chevrolet, nimeni nu ar rămâne surprins.
Să vedem însă cum arată Opel Insignia privită din lateral.