VEZI TOATE INFORMATIILE DESPRE TESTUL CU OPEL INSIGNIA
1. Dieselul zgomotos
Opel Insignia arată pretenţios, fără îndoială, dar dieselul 2.0 CDTi 160 CP se exprimă foarte muncitoresc, lăsând impresia unui vehicul comercial. Îşi face treaba bine, se mulţumeşte cu relativ puţin combustibil, dar la relanti şi viteze mici te face să dai mai tare sistemul audio şi să scoţi de la naftalină CD-urile cu Metallica din vremurile bune. Este o bilă neagră pentru Insignia, dar una cu care te poţi obişnui dacă trăieşti mai mult timp cu ea.
2. Ergonomia comenzilor pentru acţionarea geamurilor electrice
În aproape patru zile de convieţuire, rar am reuşit să deschid geamul care mi-l doream. Comutatoarele sunt plasate mult prea în spatele mânerului de la uşa şoferului şi nicidecum în raza vizuală. În plus, acestea sunt probabil cele mai sensibile butonaşe cu care am interacţionat vreodată şi e nevoie de o coordonare exemplară pentru a doza corect. La Opel Vectra acestea erau mult mai bine amplasate, dar, dacă nu eşti genul care lasă geamul în jos să fluiere după gagici, nu va fi un minus foarte enervant.
3. Spaţiul interior
Nu este aşa de mare pe cât te-ai aştepta în momentul în care o măsori cu privirea din exterior. Nu este vorba că nu există, dar nu pare repartizat după nevoile familiale. Există un contrast, de asemenea, între spaţiul uriaş disponibil la picioare pe bancheta din spate şi cel foarte mic pentru cap, limitat de plafonul foarte plonjat. Adică, dacă ai peste 1,85 m, în spate rişti ori să stai cu capul prea aproape de plafon, ori să adopţi o poziţie tolănită cu şezutul mult în faţă, ceea ce, la drum lung, nu se poate numi confortabil.
4. Sistemul audio
Acesta este suficient pentru majoritatea melomanilor, dar mă aşteptam să aibă o acurateţe mai bună. De asemenea, se pare că anumite posturi de radio nu sunt recunoscute. Interfaţa sistemului este un pic greoaie, existând multe comenzi care fac acelaşi lucru, iar anumite funcţii necesită adaptare pentru a nimeri combinaţia de taste potirivtă. Oricând se poate alege sistemul audio Infinity Sound la un preţ de 467 euro. În plus, ecranul te induce în eroare, la prima vedere părând a fi tactil…
5. Levierul schimbătorului
Chiar după multe ore petrecute împreună şi destui kilometri, palma mea şi levierul schimbătorului nu s-au prea împrietenit, deşi, până acum, la toate modelele din gama Opel pe care le-am condus nu am înregistrat reacţii adverse. Problema pe care am identificat-o este că are o siluetă prea subţiată interior şi ceva muchii tăioase, inclusiv pentru butonul adiţional pentru mersul înapoi. Problema asta am întâmpinat-o doar eu, restul colegilor nefiind deranjaţi de ea, deci este posibil să fie doar o impresie personală.
Avem cinci calde şi cinci reci, iar acum verdictul.