Opel Insignia 2.0 Turbo 4×4 – test în RO
motorului turbo pe benzină este clar diferită faţă de motorul
diesel, care, prin comparaţie, ronţăie necizelat. Cei 4 cilindri
dotaţi cu turbină au un sunet aproape sportiv, lucru la care
contribuie din plin şi evacuările, iar maşina îţi gâdilă
auzul cu un timbru nerăbdător şi nu foarte baritonal.
Deci premise pentru o ambianţă sportivă sunt destule.
Cutia de viteze este automată, ceea ce se potriveşte cu stilul
general calm al Insigniei, dar mai puţin cu dorinţa de a da bice
hergheliei de 220 CP. Este adevărat, Insignia îţi oferă
posibilitatea de a schimba secvenţial treptele, dar…
într-un mod antisportiv.
Deoarece pentru retrogradare trebuie să dai înapoi, iar pentru a
urca o treaptă – înainte. Este o logică a şoferului normal,
într-adevăr, dar nu a unuia care vrea să scoată untul din
maşină.
trecem peste acest inconvenient, care nu este aşa de mare dacă mă
raportez la timpul suficient de scurt în care se schimbă
treptele în modul automat. Nu la fel de rapid ca în cazul
cutiei automate cu dublu ambreiaj DSG de la VW, dar măcar
schimbarea treptelor este lipsită de şocuri
Totuşi, doar de pe la 1.800-2.000 rpm acceleraţia este
fulminantă, acolo unde turbina duce cuplul în zona maximă.
Cum se comportă sistemul de tracţiune integrală? Nu am remarcat
zgomote ciudate din spate, dar, la plecările de pe loc în
forţă, se simte o mică ezitare, până când unitatea
centrală decide să privilegieze puntea spate cu un procent mai mare
din cuplul maxim.
viraje am realizat cel mai bine avantajele sistemului 4×4,
deoarece maşina îţi permite abordarea acestora cu o viteză mai mare
decât te-ai aştepta.
Am avut chiar ocazia de face comparaţia cu un model Opel
Insignia Turbo fără tracţiune integrală, care „alerga” în faţa mea,
pe drumul Bucureşti – Craiova. În curbe, maşina din faţă încetinea
vizibil, iar corecţiile volanului erau la fel de vizibile.
Cu Insignia Turbo 4×4, însă, traiectoria o luam fără
probleme şi doar în curbe foarte strânse am fost avertizat
de scrâşnetul subtil al pneurilor că e cazul să o las mai moale –
cu toate acestea, subvirarea a fost extrem de
redusă. Cel mai probabil trebuie să mulţumesc în mare
măsură şi diferenţialului eLSD pentru acest lucru.
Aşadar, sistemul Adaptive4x4 îmbunătăţeşte destul de
vizibil comportamentul dinamic al maşinii, contribuţia cea
mai importantă fiind la creşterea sentimentului de siguranţă în
curbele luate cu viteză. Acolo unde scaunele sport se simte că ar
trebui să fie şi mai profilate, dar, în acel caz, probabil nu ar
mai fi la fel de confortabile.
De confort, însă,
este responsabil în mai mare măsură
sistemul FlexRide.