Interiorul lui Suzuki Alto nu este
nici el de natură să te surprindă ca aspect, având o
amenajare logică şi simplistă, specifică unei maşini ieftine. Mă
rog, la capitolul logică ar mai trebui lucrat, deoarece am întâlnit
câteva soluţii ciudate.
De exemplu, deşi vorbim de versiunea de echipare de top, cu
geamuri electrice în faţă, geamul portierei din dreapta
poate fi acţionat doar de la butonul de pe uşa
pasagerului, neexistând un buton şi la şofer. Deşi pare o
omisiune inexplicabilă, am remarcat că nu e deloc greu să te
întinzi până la butonul pasagerului, dacă vrei neapărat să deschizi
geamul din dreapta.
Indicatoarele de bord sunt minimaliste: avem doar
vitezometru şi un litrometru digital, turometrul sau
indicatorul pentru temperatura apei lipsind cu desăvârşire.
Reglajul pe înălţime al volanului este insuficient, iar oglinzile
au doar reglaj manual. Scaunul este gândit mai mult pentru persoane
cu un gabarit mic şi mediu, iar poziţia la volan este relativ
înaltă.
În ce priveşte spaţiile de depozitare, trebuie să-ţi iei gândul
de la ascunderea obiectelor în torpedo, deoarece acesta…
nu are capac. Sub airbagul pasagerului avem doar un
buzunar adânc şi destul de încăpător, dar care este expus
privirilor.
În schimb, surprinde plasarea judicioasă a unui spaţiu între
instalaţia audio şi cea de climatizare sau o adevărată
„firidă” bună pentru o poşetă, la baza consolei centrale,
unde găsim şi două suporturi foarte utile pentru doze de
băuturi.
Nivelul calităţii materialelor este mediu, plasticele
fiind într-o combinaţie negru-gri, iar asamblarea este şi
ea doar bună. Volanul în trei spiţe este dintr-un cauciuc destul de
dur, iar mâinile tind să transpire la un drum mediu. Per total,
Alto are un interior sincer, care îţi comunică exact ceea ce se
vede: că e o maşină destul de ieftină. Dar bună.
Ca spaţiu, e bună mai mult pentru două
persoane, cei doi pasageri suplimentari de pe banchetă
nefiind indicat să călătorească în afara necesităţilor din mediul
urban. Spaţiul în spate este la cote reduse, la fel ca în cazul
concurenţilor Hyundai i10 sau Toyota Aygo. Iar portbagajul este şi
el liliputan, la cumpărăturile lunare fiind indicat să se
rabată bancheta, astfel eliberându-se aproape 800 de
litri.
Prin urmare, nu putem vorbi de o primă impresie puternică,
care să mă pregătească pentru o experienţă inedită
la volan…