VW up! este oferit în trei niveluri de echipare: take up!, move up! şi high up!. Pentru al doilea nivel de echipare, up! oferă ESP, volan cu reglare pe înălţime, airbag-uri frontale şi laterale, sistem isofix pentru cele două locuri din spate. În schimb, nivelul de top, high up! oferă, pe lângă aceste opţionale, şi aer condiţionat, radio CD cu MP3, mufă AUX, oglinzi exterioare cu reglaj electric şi jante din aliaj.
Pe lângă aceste niveluri de echipare, VW a mai pregătit pentru clienţii mai pretenţioşi şi două versiuni speciale, white up! şi black up!. Acestea se diferenţiază de celelalte modele, prin culorile caroseriei denumite „black pearl” şi „pure white” care sunt prezente şi în interior, pe panourile bordului şi pe feţele interioare ale uşilor, dar şi datorită jantelor de 16 inch cu design retro.
Up! este prima maşină din această clasă care oferă opţional „pachetul de siguranţă” ce include sistemul City Emergency Braking. Acesta are rolul de a încetini automat maşina în caz că detectează prezenţa vreunui obstacol, atunci când se rulează cu o viteză de cel mult 30 km/h. Un detector cu laser poziţionat în spatele oglinzii retrovizoare din interior are rolul de a scana tot ce este în faţă pe o distanţă de 10 metri, astfel putând active sistemul de frânare în cazul unei situaţii care poate duce la coliziune.
Oficialii au anunţat că noul VW up!, în versiunea cu 60 CP, are un preţ de pornire în Germania de 9.850 euro. Calităţile sale de citadină „descurcăreaţă” în traficul aglomerat din Roma o califică a fi potrivită şi pentru agitaţia din capitală. Consumul mic, spaţiul generos din interior şi felul cum se conduce sunt câteva dintre calităţile noului up! care vor atrage atât publicul feminin cât şi cel masculin.
VW up! vine pe piaţă ca înlocuitor al lui Lupo, modelul care a luat naştere în 1998 şi a fost produs până în 2005. La numai doi ani după oprirea producţiei, un concept nou este prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt în 2007, denumit Volkswagen up!. Acesta prefigura viitorul model mini al grupului german. Cu noul aspect extrem de simpatic şi stilul simplist, dar şi cu un spaţiu interior neobişnuit de mare pentru o maşină de asemenea dimensiuni (3,54 metri lungime, 1,64 metri lăţime şi 1,48 metri înălţime), conceptul up! a primit reacţii pozitive din partea publicului.
Mari diferenţe nu sunt de la concept la modelul de serie. În realitate, aspectul exterior este chiar drăguţ şi va face cu ochiul nu numai sexului frumos. Partea frontală păstrează aceeaşi imagine de marcă a constructorului german, farurile subliniind chiar foarte bine acest lucru. Spoilerul „zâmbăreţ” cu cele două proiectoare de ceaţă integrate şi delimitat de banda care joacă rolul grilei de răcire a motorului, îi conferă o individualitate aparte lui up!.
La acest model, designerii au renunţat să mai adauge elemente cromate, singurul de acest fel fiind doar sigla, care este poziţionată între cele două blocuri optice. În spate, nimic nu îl face să semene cu un model VW, stopurile sunt dispuse vertical iar desenul acestora este un pic high-tech, iar maşina va fi foarte interesantă pentru trecători datorită acestui lucru.