Noul Renault Symbol dCI – Test în RO
Îmi aduc aminte de faptul că am fost impresionat de ergonomia planşei de bord, unde toate comenzile sunt extrem de uşor de identificat şi utlizat până şi în mers. În rest, mi s-a părut o maşină corectă, din aproape toate punctele de vedere – cu mici excepţii precum spaţiul pe bancheta din spate.
Prima impresie după ce-am pornit la drum cu diesel-ul, a fost ceva de genul “maşina aceasta este foarte uşor de condus”. Această senzaţie se datorează în mare parte reprizelor foarte bune ale transmisiei şi a elasticităţii motorului…deoarece servodirecţia nu este la fel de “prietenoasă” la parcări precum cea a lui Clio 3 sau Megane.
Pe hârtie, cifrele oficiale sunt ‘0-100km/h în 12.3 secunde’ şi ‘177km/h’ viteză maximă. Adică nici prea prea, nici foarte foarte (soluţia optimă pentru un automobil economic). Iar economic este exact cuvântul care i se potriveşte cel mai bine lui Symbol dCi.
L-am condus timp de o săptămână prin traficul Bucureştean, unde am reuşit să scot un consum urban care m-a şocat de-a dreptul. Nu mai trag de timp şi vă spun… 5.5 litri/100km! Este fantastic pentru ce înseamnă traficul din ziua de azi. Pe deasupra mai este şi un record personal. Adică ţin să menţionez că n-am reuşit o astfel de performanţă nici cu celebrul Polo Bluemotion.
În concluzie pot spune că da, noul Symbol este o maşină potrivită atât în trafic cât şi în diverse alte situaţii. Dacă aveţi posibilitatea să optaţi pentru modelul dCi de 85 cai, vă sfătuiesc să o faceţi fără să staţi prea mult pe gânduri. Este mai echilibrată decât versiunile pe benzină şi mai ales mult mai economică.
Plus că atunci când mergi zile la rând iar acul de la rezervor nu se mişcă din dreptul liniuţei de “plin”… ei bine, zâmbeşti, ce să faci?