Noul Hyundai Santa Fe facelift – testat în RO

Autor: Dan Vache 11 mai 2010 Test drive

Versiune:
2.2 DSL M/T 4WD Premium

Motor: L4, Euro 5, 2.199 cmc, 197 CP/ 3.800 rpm, 422 Nm/
1.800-2.500 rpm
Performanţe: 0-100 km/h – 11,6 sec., viteza maxima 190 km/h
Consum: urban: 8.8/100 km, extraurban: 5,6l/100 km, mediu 6,8 l/100
km, Consum în test: 11,0 l/100 km
Preţ bază 2.2 DSL: 29.738 euro cu TVA (preţ ofertă 2.2 DSL M/T
Style)

Dotări nivel echipare testat:
Design: Eleron cu lampă stop încorporată, mânere exterioare
cromate, jante aliaj uşor 18 inch, geamuri spate fumurii, grilă
radiator cromată, suporţi portbagaj exterior.
Siguranţă: ABS, EBD, ESP airbag şofer şi pasager. Airbaguri
laterale şi cortină. Proiectoare ceaţă, scut protecţie caroserie,
tetiere faţă active.
Funcţionalitate şi Confort: Banchetă mijloc dublă rabatabilă, cablu
i-Pod, compartiment cu refrigerare, computer de bord, geamuri
electrice faţă-spate, oglinzi electrice-încălzite, scaune faţă
încălzite, senzor ploaie, volan şi schimbător piele, trapă
electrică, sistem audio 4 boxe, 2 twetere şi comenzi pe volan.

Preţ de bază model testat: 32.118 euro cu TVA, preţ ofertă

Îmi aduc aminte de parcă era ieri. Este anul 2006 şi ne
aflăm în România…o ţară captivată de automobile impunătoare atât
fizic cât şi stilistic. Moda SUV-urilor nu fusese niciodată mai în
vervă. Era apogeul unor modele premium precum cele nemţeşti, iar
prietenii nostri din Coreea nu ştiau cum să facă să intre şi ei în
discuţia respectivă. Un automobil care să le fie egal nemţilor nu
puteau produce cu resursele de pe atunci.

Aşa că au făcut practic „the next best thing” – un SUV cu aspect
nemţesc, elegant, impunător dar la un preţ aproape de două ori mai
mic decât..să zicem, al unui Q7 pe atunci.
Îmi amintesc cum până şi eu am cazut victimă designului său.

Chiar era ceva neaşteptat din partea coreenilor, care până atunci
ne obişnuiau cu maşini mai pătrăţoase şi rigide din punct de vedere
vizual – vechiul Sorento de la KIA, vechile Sonata şi Magentis,
Sportage şi Tucson etc.

Tocmai din această cauză m-am referit la Santa Fe ca find „şiret”.
Acesta nu era un pas înainte astronomic faţă de concurenţă, însă
era faţă de vechea generaţie din absolut toate punctele de vedere.
Iar publicul a căzut „pradă” aproape instantaneu. Până la urmă de
ce să-i condamnăm? Santa Fe era un fel de premiu de consolare
pentru cei care nu-şi permiteau preţul de achiziţie al unui SUV
premium.

Acum, la circa 4 ani după apariţia sa pe piaţa din România, cei de
la Hyundai au decis să împrospăteze nu doar aspectul său, ci şi
micile detalii care pot face o foarte mare diferenţă atunci când te
uiţi de mai aproape.

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide