Surprize, surprize! Marea noutate în ceea ce-l priveşte pe
Santa Fe facelift este propulsorul diesel de 2.2 litri CRDi şi 197
de cai putere. L-am condus pe acesta în versiunea manuală cu 6
trepte şi trebuie să recunosc că pentru o maşină relativ mare, se
mişca extrem de bine. Imaginaţi-vă o compactă 2.0 diesel 140-150
CP. Ei bine cam aşa fuge şi Santa Fe-ul cu ajutorul acestui
propulsor. Ca să nu mai vorbesc de cei 420Nm pe care îi simţi
instant şi din plin!
Tehnic, ţinuta de drum este aceeaşi. Ruliu pronunţat, însă mare
talent pe offroad. Garda la sol este generoasă iar sistemul de
tracţiune integrală permanentă nu te lasă la greu atunci când te
decizi să-l pui serios de tot la muncă.
Noi i-am făcut o mică baie şi nu s-a plâns deloc. Ba din contră, a
„luat-o” ca un adevărat offroader. N-am să încerc să-l apăr în faţa
nemţilor, însă rival precum Antara, X-Trail sau Rav4 sunt fie mai
mici, fie mai puţin atrăgători din punct de vedere estetic.
Cam acesta a fost avantajul lui Santa Fe încă de la
început. Faptul că putea să ofere spaţiul interior al unul SUV
dintr-o clasă superioară. Pune-l lângă un Rav4 şi diferenţele sunt
nu doar majore, ci ridicole.
Regret faptul că nu am avut cum să conduc o versiune cu transmisie
automată, însă performanţele în linie dreaptă m-au convins că
merită şi cutia manuală…măcar o laudă, două, acolo.
Per total, reţeta pentru succes este acolo în continuare. Santa Fe
va continua să se vândă, cu toate că nu la fel de bine ca
înainte…logic. Facelift-ul îl aduce undeva mai aproape de
tehnologia 2010, însă probabil vom mai avea de aşteptat până când
Hyundai va produce un SUV fullsize cu adevărat premium.
Nu râdeţi, deoarece se va întâmpla chiar în viitorul apropiat.
Modelele lor pentru SUA lansate recent au primit review-uri
excelente, mai ales la capitolul de calitate interioară. Pentru ei,
viitorul chiar sună bine.