Cu
ajutorul acestui capitol, putem să continuăm povestea de mai sus,
unde spuneam că primisem cheile de la un exemplar alb cu
motorizarea pe benzină 2.0 DISI cu 155 cai putere
(în loc de 147 cât avea înainte de facelift).Ce poate fi mai frumos
pentru un jurnalist auto decât să plece la drum de-a lungul
litoralului Cataluniei, la bordul unei maşini pe care o cunoaşte
din toate punctele de vedere.
Călătoria nu a fost lungă, hotelul aflându-se la circa 60-70km de
centrul Barcelonei, însă unitatea pe benzină s-a descurcat bine cu
două persoane la bord plus bagaje. Urcă puternic în ture şi
este surprinzător de silenţioasă la drum.
Plus că la fel ca şi celelalte motorizări, aceasta respectă
toate normele Euro 5 – fapt care se datorează în mare
parte catalizatorului unic Mazda care înglobează sistemul
single-nanotechnology…ce reduce cu până la 72% cantitatea
necesară de metal preţios. Serios. Nanotechnology…scrie chiar
aici în mapa de presă.
A doua zi dimineaţă am condus şi versiunea diesel 2.2 CD163
GTA, vopsită în culoarea aceea nouă menţionată mai sus
(Clear Water Blue Metallic). Traseul a fost mult mai lung şi a
durat aproape 3 ore – timp în care am condus-o pe tot felul de
drumuri, autostradă, viraje, drumuri înguste etc.
Motorul este sesizabil mai sprinten decât vechiul
2.0 CD 140cp în mare parte datorită turbinei mai mici care
generează mai mult cuplu în plaja de jos a turaţiilor.
Şasiul a fost şi el îmbunătăţit pentru a spori
stabilitatea şi confortul însă după câteva ore la volan, sincer,
n-am simţit nicio diferenţă faţă de versiunea fără facelift.
Ceea ce nu este un lucru rău deloc, ţinuta de drum find
exemplară oricum. În schimb modificările la direcţie se
simt câtuşi de puţin la viteze de autostradă unde aceasta este acum
mai potrivită mersului confortabil. O reuşită zic eu, ţinând cont
de faptul că pe viraje este la fel de precisă şi oferă la fel de
mult feedback ca şi înainte.
Per total, experienţa a fost una potrivită unei zone precum
Catalunia şi mai ales unui automobil precum Mazda6. Este genul de
berlină de clasă medie care te face să uiţi de
nemţi şi trio-ul lor premium bine cunoscut. Ah, şi ca să
nu uit, aş recomanda această motorizare celor care se gândesc să
meargă pe mâna unui diesel.
Propulsoarele pe benzină sunt reuşite, însă nu
suficient de puternice pentru a compensa avantajul clar de cuplu
maxim al CD-urilor. Până şi CD129 pare mai sprinten decât un 2.0
DISI, care trebuie turat undeva peste 4.000rpm pentru a obţiune un
avantaj asupra acestuia de dinainte.