Nissan X-Trail Classic – test in RO
În condiţiile în care eşti ispitit, ba de unii, ba de alţii, să investeşti în tot felul de surogate 4×4, Nissan scoate din arhivă ceva ce a confirmat în timp. O problemă ar putea-o reprezenta potenţiala concurenţă internă, însă nu cred că ea va exista. Modelele transmit mesaje diferite, se adresează unor categorii total diferite de clienţi.
Maşina pe care am avut-o la test era echipată cu propulsorul 2.2 dCi, care dezvoltă 136 CP la 4.000 rpm şi un cuplu motor de 314 Nm, disponibil la 2.000 rpm. Singurul reproş pe care i l-aş aduce propulsorului ar fi acela că e prea zgomotos, dar în rest nu dezamăgeşte.
Există un singur nivel de echipare, care nu oferă posibilitatea vreunei opţiuni. Aici, unii s-ar putea să strâmbe din nas – şi poate pe bună dreptate. Interiorul este extrem de spaţios şi luminos, iar materialele sunt corecte şi parcă o idee mai bune decât le ştiam de pe prima generaţie X-Trail. Ţinuta de drum a fost şi ea o surpriză plăcută. Vorbim despre un SUV de peste 1.500 kg care oferă, din tot arsenalul modern al jucăriilor electronice, doar ABS şi EBD.
În rest, nimic. Iar în offroad, X-Trail confirmă valoarea siglei de pe grila frontală. Versiunea diesel costă 22.902 euro (TVA inclus), în timp ce varianta echipată cu propulsorul de 2 litri pe benzină costă 19.968 de euro (TVA inclus).