Nissan Murano – Test în România
stăteam şi mă gândeam recent, de ce s-a vândut un singur Murano în
2009…unul singur. Wow. Acum doi ani, în 2008, s-au vândut 35 de
exemplare. În mod normal, aceste cifre sună absolut groaznic, însă
dacă iei în considerare faptul că Murano este disponibil doar cu un
motor pe benzină, atunci ecuaţia se schimbă complet.
Luând în considerare doar versiunile pe benzină ale, să zicem, Audi
Q7 şi BMW X5 (FSI-uri, xdrive30i-uri etc), au vândut împreună 36 de
exemplare în 2008. Împreună! Adică 12 Q7 FSI şi 24 X5-uri pe
benzină. Murano suferă de aceeaşi „boală” de care s-a vindecat anul
trecut Mazda CX-7. Anume, absenţa unei versiuni diesel în cadrul
gamei.
Dar să lăsăm asta la o parte şi să ne concentrăm pe ceea ce este
acest Murano 3.5 V6 Ultimate. În primul rând, după apariţia primei
generaţii, majoritatea oamenilor priveau Murano ca find un SUV, în
timp ce el este doar un Crossover şi unul pur american,
apropo.
Prima generaţie a avut un anumit wow-factor (aşa cum spun
americanii), şi-mi aduc aminte cât de impresionat am fost când am
văzut-o pe străzile noastre pentru prima oară. Însă când mă uit la
această generaţie secundă, ceva parcă nu este acolo. Arată bine
însă acum, în 2010, mult prea multe crossovere sau SUV-uri arată la
fel sau chiar mai bine.
Formele pe atunci „futuristice”, acum sunt mai mult sau mai puţin
obişnuite, comune. Dar nicio grijă, Murano este un produs solid şi
reuşit iar succesul din punct de vedere tehnic nu depinde doar de
cifrele de vânzări din România.