Nissan Juke 1.5 dCi – agreabil
Nissan Juke şi-a câştigat locul său în piaţa auto datorită unui
design nonconformist, care conferă maşinii o imagine jucăuşă. Pe de
altă parte, maşina puncteazaă şi la capitolul preţ versus dotări,
fiabilitate.
Fiind o maşină construită pe platforma B a grupului
Renault-Nissan, fiabilitatea este un punct forte al modelului,
caracteristică demonstrată chiar de modelul Dacia Logan.
Dacă până în acest moment cei care doreau să deţină un Nissan
Juke nu aveau la îndemână decât propulsoare pe benzină, de acum,
cei de la Nissan au introdus în ofertă şi propulsorul 1,5 dCI 110
CP. Această variantă face „pereche” foarte bună cu întreg
ansamblul: direcţie, suspensie şi caroserie.
Propulsor nu este o noutate în sine, însă prezenţa sa pe Nissan
Juke este cu totul nouă. Din punct de vedere dinamic, propulsorul
este capabil de reprize surprinzătoare, fiind ajutat, în mod
evident si de cutia manuală cu şase rapoarte.
Agil în oraş, suficient de sprinten la viteze mari, reprezintă
calităţiile motorului diesel. Dar cel mai mare atu al propulsorului
este consumul. Dacă ar fi ne uităm un pic la raportul
consum/performanţe, motorul este demn de toată lauda.
În oraş, la un ritm fără menajamente, motorul a înregistrat un
consum mediu de 8,0 litri/100 km, ceea ce este mai mult decât
onorabil, iar pe întreg parcursul drumului, consumul mediu a fost
de 7,5 litri/100 km. Este necesar de specificat că vorbim de o
distanţă de 400 de km, iar împărţirea celor două medii (urban şi
extraurban) a fost egală. Deci putem vorbi de o distanţă de 200 de
km în mediu urban şi 200 de km în mediu extraurban, rezultând un
consum mixt foarte bun. Este necesar să repetăm că acest consum a
fost înregistrat într-un regim relativ alert de condus, maşina
nefiind menajată, sau condusă în mod voit economic.
Un aspect important este faptul că şoferul are la îndemână
setarea a trei tipuri de răspuns a propulsorului, direct de pe
consola centrală a maşinii. Astfel, şoferul poate alege între modul
„Sport”, „Normal” şi „Eco”. Ce fac aceste trei moduri concret este
foarte simplu. Practic, se modifică timpul de răspuns şi
sensibilitatea pedalei de acceleraţie prin intermediul computerului
motorului. Astfel, în modul „Eco” se poate observa cu uşurinţă un
răspuns mai greu al motorului faţă de poziţia pedalei de
acceleraţie. Lucru observabil mai ales în perioada schimbării
treptelor de viteze. Odată cu trecerea în modul „Normal”, de
exemplu, timpul de răspuns creşte simţitor, iar „smuciturile”
simţite în timpul schimbărilor de trepte în modul „Eco” sunt
simţitor reduse. Evident în modul „Sport” răspunsul motorului este
şi mai promt.
După cum bine se ştie totul are un preţ, însă dacă ne raportăm
la indicatorul preţ/performanţe/dotări, Nissan Juke echipat cu
propulsorul diesel este o ofertă tentantă: preţul de pornire este
de 18.090 euro pentru nivelul de echipare de bază şi 19.340 de euro
pentru cel de-al doilea nivel de echipare. Din ofertă mai face
parte şi un al treilea nivel, iar preţul de pornire în acest caz
este de 21.140 euro.
Din lista de dotări, în cazul primului nivel de echipare,
enumerăm dotări standard precum airbag-uri frontale, laterale şi
cortină, ESP, ABS şi break assist, aer condiţionat cu reglare
manuală, tetiere active, geamuri faţă/spate, precum şi oglinzi
electrice, iar lista contină cu o serie de dotări la fel de
interesante.
Atât varianta testată de ProMotor, respectiv Nissan Juke 1,5 dCI
în versiune de ehipare Acenta, adică nivelul de mijloc, cât şi
preţurile de bază de mai sus, se referă la tracţiunea 4×2, puterea
fiind transmisă punţii faţă.
Putem să zicem fără nici o urmă de subiectivism că Nissan Juke
reprezintă una din cele mai tentante oferte din categoria
crossoverelor de clasă mică.