Dacă te afişezi la volanul unui 350Z Roadster, cunoscătorii vor spune că ai ales metoda uşoară de a reuşi. Vei avea priză la femei, dar nu vei mai fi “profi”, pentru că toată lumea ştie că un roadster nu are aceeaşi rigiditate ca un coupe şi că, prin urmare, nici performanţele nu sînt aceleaşi. Sincer, cred că asta ar fi ultima grijă pe care aş avea-o dacă aş fi proprietarul unui 350Z Roaster.
În primul rînd, pentru că drumul public nu este circuit de Formula 1 şi deci nu am de demonstrat ceva cuiva. Acum, revenind la maşină, trebuie să vă spun că sub capotă are acelaşi propulsor ca modelul cu plafon de metal: un V6 de 3,5 litri construit din aluminiu – care transmite cei 280 CP către puntea spate prin intermediul unei cutii de viteze cu şase trepte –, un ax cardanic din fibră de carbon şi un diferenţial autoblocant. Nu se poate opta pentru o cutie de viteze automată şi, sincer, nici nu văd rostul vreuneia, dar trebuie specificat faptul că americanii se pot bucura de această opţiune.
Pentru a păstra rigiditatea, deşi plafonul de metal a fost îndepărtat, Nissan a operat o serie de modificări. Portierele au primit ranforsări suplimentare, precum şi pragurile şi montanţii A. Podeaua a fost şi ea întărită prin adăugarea de elemente structurale noi. Ca urmare, varianta Roadster este aproape la fel de rigidă ca modelul Coupe, adăugîndu-şi şi 100 de kilograme. Greutatea unui 350Z Roadster este de 1.647 kg, destul de mare pentru o sportivă. Poziţia la volan e foarte bună, confirmînd faptul că niponii au o şcoală de motorsport veritabilă.
Povestea începe cu prima cheie, când V6-le de 280 CP se trezeşte cu un mîrîit morocănos, amplificat mîndru de eşapamentul sport. 350Z are o dualitate aparte. Cu toate că poziţia la volan este sport, schimbătorul e ferm (împreună cu ambreiajul) iar motorul foarte viril, maşina putînd fi condusă fără probleme şi în regim de oraş. Cînd te dai la ea este o plăcere, powerslideul (iniţiat printr-o folosire cu talent a acceleraţiei) dominîndu-i comportamentul. Treptele cutiei sînt foarte bine etajate, iar manevrarea e de vis, însă numai pînă în treapta a patra (5 şi 6 sînt o idee mai imprecise). 350Z Roadster pare a fi un showcar, dar în mîna unui pilot poate deveni o jucărie care oferă extrem de multă satisfacţie. Sînt curios cum se “mişcă” versiunea cu 313 CP, convins fiind că cei 33 de căluţi în plus se simt bine.