Un propulsor extrem de agreabil pus în valoare şi de
sistemul DNA care îţi permite să ai două interpretări majore ale
acestuia. MiTo ar câştiga enorm în savoare dacă italienii ar
revizui direcţia, suspensia nu ar mai fi atât de rigidă şi ar
rafina puţin timoneria cutiei de viteze. Exemple au, se pot inspira
de la ultimul produs al lor, Giulietta.
Acestea ar fi capitolele pe care le-aş avea în plan în cazul
unui eventual facelift. Din punct de vedere al designului exterior
nu aş mai schimba nimic, maşinuţa este extrem de simpatică din
punctul meu de vedere. Concurenţa? Păi am putea vorbi de
MINI Cooper, Cooper S este uşor prea viril, în
acest caz MiTo Quadrifoglio Verde cu acelaşi propulsor dar în
versiunea de 170 CP se aliniază la start. Citroen DS3 cu
propusorul THP de 1.6 litri şi 150 CP, sau Clio GT
– propulsor de 1.6 litri aspirat de 128 CP.
O
motorizare nouă pentru Alfa Romeo MiTo, una care se laudă a fi un mic
ghem de tehnologie. Până de curând se putea opta la MiTo, în cazul
în care se dorea o motorizare pe benzină, doar pentru propulsorul
de 1.4 litri disponibil în trei versiuni de putere – 95 CP,
120 CP şi 155 CP. Mai nou se poate opta tot
pentru acelaşi propulsor de 1.4 litri.
Uşor amuzant la prima vedere, şi unde este noutatea în ceea ce
priveşte motorizarea? Grupul FIAT a luat acest propulsor şi l-a
reinventat. Nu este primul contact cu acest propulsor, am
descoperit cât de agreabil este în versiunea de 170 CP de pe Alfa
Romeo Giulietta. Dar cum se simt cei 135 CP pe MiTo? Să aruncăm o
privire în acest motoraş şi să vedem ce înseamnă MultiAir.
Italienii
au dovedit în timp că nu sunt doar talentaţi la design, se pricep
chiar foarte bine şi când vine vorba de tehnologie. Unul dintre
exemplele relativ recente vine din 1997 când lumea a putut
descoperi pentru prima dată Common Rail pe Alfa Romeo 156. Şi iată unde s-a ajuns
acum. Până acum într-un motor lucrurile în mare se întâmplau la
fel. Axa cu came era antrenată mecanic de arborele cotit şi acţiona
supapele.
Această legătură poate fi complicată puţin mai mult când vine
vorba de supape cu deschidere variabilă. Dar până acum nu s-a
realizat o deschidere independentă a supapelor de axa cu came.
Inginerii din grupul Fiat au introdus o unitate hidraulică,
controlată electronic, între axa cu came şi supape. Axa
acum mai comandă doar supapele de evacuare şi oferă în acelaşi timp
presiune pentru sistemul hidraulic.
Prin urmare de acum comanda admisiei este filtrată de unitatea
electronică. Nu mai putem vorbi de o deschidere variabilă a
supapelor de admisie ci de o comandă independentă în funcţie de
solicitări. Beneficii? Păi o reducere a consumului cu peste
10%, o reducere a emisiilor de CO2 cu peste 10%, o reducere a
particulelor cu 40% şi NOx cu până la 60 %. Destul de curăţel
motorul pentru a se alinia normelor Euro 5. Apoi mai bifăm o
creştere a puterii cu 10% şi a cuplului motor de 15%.