Modelul de test a fost dotat cu motorul de 1,8 litri pe benzină, de 143 CP, cuplat la o transmisie manuală cu cinci trepte, disponibil în varianta de echipare Intense. Printre dotările oferite pe modelul de test amintim doar de jantele de 18 inch, oglinzi şi geamuri electrice, cruise control, senzori de ploaie, lumină şi de parcare plus sistem hands-free cu comenzi pe volan.
Toate aceste vin la un preţ de 15.966 de euro fără TVA, bani la care primeşti un automobil care nu doar arată bine, dar se şi ridică în mare parte la nivelul denumirii Sport din numele său.
Noul Mitsubishi Lancer Sportback combină caracterul practic şi funcţionalitatea cu un aspect sportiv, un comportament pe măsură şi un motor silenţios, plus o garanţie de 3 ani sau 100.000 de km.
Printre punctele negative putem aminti de unele materiale din interior sau de consumul mărit şi performanţele limitate de o greutate destul de mare. Dar toate acestea pot fi considerate neimportante de unii dintre voi. Iar celor care le vor considera totuşi semnificative, le recomand un test-drive.
P.S. Impresionant sistemul audio Rockford-Fosgate. Cel mai bun întâlnit de mine, până acum, pe o maşină de clasă compactă.
Mitsubishi a anunţat încă de la lansarea noului Lancer că ne pregăteşte o nouă caroserie, una în 5 uşi, ceea ce ne-a dus imediat cu gândul la faptul că japonezii ţintesc spre vechiul lor rival, Subaru Impreza. Era şi normal, mai ales dacă luăm în considerare faptul că un sedan nu era cea mai bună soluţie atunci când vrei vânzări mari pe o piaţă europeană a compactelor.
De altfel, cei de la Mitsubishi se aşteaptă ca versiunea hatchback se să vândă mai bine decât sedanul pe bătrânul continent, cunoscută fiind preferinţa locuitorilor acestuia pentru automobile mai practice, cu un acces mai bun la portbagaj. În momentul apariţiei, toată lumea s-a grăbit să confirme rivalitatea ce avea să se nască între Lancer Sportback şi Subaru Impreza.
Însă mulţi au neglijat să ia în calcul câteva detalii, ca de exemplu dimensiunile. Mitsubishi Lancer Sportback este, de fapt, un semi-break. Are o lungime mai mare cu 1,5 cm decât versiunea Sedan, iar, faţă de Impreza, este cu 17 cm mai lung. Şi acest lucru se vede.
Dacă până la stâlpul central noul Sportback este identic cu Sedanul, partea din spate a fost creată cu ideea sportivităţii în gând. Japonezii au încercat să realizeze un "fund" modern, cu mici accente retro, care să se integreze bine în designul agresiv al modelului.
S-a evitat însă o apropiere prea mare de forma unui break clasic, cu o lunetă verticală, poziţionarea făcută chiar de către presă drept competitor al Imprezei fiind convenabilă pentru Mitsubishi, astfel încât capacul portbagajului înclinat nu doar că apropie modelul de o caroserie hatchback, dar şi reliefează corespunzător noţiunea Sport din Sportback.
Rezultatul final este unul cel puţin satisfăcător, noua caroserie, în combinaţie mai ales cu jantele de 18 inch, respirând dinamism şi modernitate prin fiecare por al său.
În interior, lucrurile stau puţin altfel.